Vroege miskraam of fantasie

Success stories of vragen? Post het hier.

Vroege miskraam of fantasie

Berichtdoor Coco5 » wo 11 jul 2018, 23:37

Goedenavond,

Wellicht een vreemde vraag maar omdat het me bezig houd probeer ik het toch.
Ben nu twee jaar gestopt met de pil en heb meerdere keren het gevoel gehad dat ik misschien in een heel vroeg stadium van zwangerschap zat. Mijn lichaam reageert overal erg overgevoelig op en kreeg lichamelijke signalen, was overtijd, maar nooit een positieve zwtest. Nu kreeg ik ook door een soort geestesoog een aantal keer een kind te zien. Eerst een blonde jongen met krullen, een meisje (danseres) en weer een meisje die veel op mij leek uit mn jeugd. In eerste instantie dacht ik dat dit kwam omdat ik me er te veel op focuste en ik het me inbeeldde. Alleen op het moment dat ik ze zag was ik er op dat moment helemaal niet bezig, het sloeg in zeg maar. Ook heeft een bezoeker op mijn werk een keer iets laten vallen over een miskraam en zei dat ze mensen aanvoelde, had het gevoel dat ze het over mij had maar missch ook wat ver gezocht. Heb me wel door arts laten onderzoeken maar alles in orde volgens haar. Ik ben tegelijkertijd ook huiverig om kinderen te krijgen. Een soort constant afstoten en aantrekken van de gedachte. Twijfelen tussen carrière of evt gezin. Kan ik er op een of andere manier achter komen of het klopt wat ik zie of dat ik gewoon een rijke fantasie heb. Mn intuïtie klopt meestal, maar heb nooit eerder dingen gezien. Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Mvg, A
Coco5

Re: Vroege miskraam of fantasie

Berichtdoor Sheherazade » do 12 jul 2018, 07:20

Dat is niet echt te bewijzen. De pil veroorzaakt een permanente, gesimuleerde zwangerschap.
Incidenteel komt het weleens voor dat iemand toch zwanger wordt. (geen 100% protectie)
Aanstaande moeders kunnen soms heel duidelijke indrukken krijgen van een toekomstig kind inclusief de eventueel gekozen naam.
Het spelen met een kinderwens kan oorzaak zijn van zulke dromen, maar je bent ook erg ambivalent en weet niet wat je wilt. Hormonale schommelingen? Ouderschap is een keus en een grote verantwoordelijkheid, niet iets wat je erbij doet als je carrière belangrijker is. Dat is een dilemma, hoewel er toch veel meer mogelijkheden zijn dan vroeger en de toekomstige trend ook is dat kinderen zo snel mogelijk van hun ouders worden gescheiden door crèches en scholen.

Maar het kan ook een psychisch proces zijn dat in je leeft.
Wat dan met de ziel f het innerlijke kind te maken heeft. Vooral die danseres wijst daarop.
De ziel is meestal van het eigen geslacht gedacht omdat de andere kant meer onbewust is.
De ziel heeft geen geslacht nodig of is tweeslachtig.
Neem het maar als uitbeelding van iets wat we niet op een andere manier kunnen weergeven of voorstellen.
In de alchemie heeft men dat paradoxale dilemma geprobeerd weer te geven als hermafrodiet.
Persoonlijk zie ik geen reden om een geestelijke inhoud een geslacht toe te kennen omdat iedereen sowieso tweeslachtig is in psychische zin. Alleen zal een kant meer dominant of ontwikkeld zijn dan de ander.
Mannelijk en vrouwelijk eigenschappen kent iedereen. Waarbij het label steeds minder duidelijk wordt.

De plee staat voor het riool. In het kale huis zonder muren staat centraal een plee. Een situatie die het geheel aan onfrisse indruk geeft. De shit komt eruit zou je zeggen. Het kale huis dat geen beschutting biedt en misschien naar een reële situatie wijst. In je blote gat te kijk staan b.v. of beroofd van al je bezit of waarde. Alsof alles in het riool is gespoeld. Het zou een scheiding kunnen betekenen of hebben betekend.
Tegelijk is het ook een overmaats toilet dat alle ruimte inneemt. Bijna het zwarte gat.
Er speelt hoop ik geen abortus mee?
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor Coco5 » do 12 jul 2018, 09:38

Bedankt voor je snelle reactie. Het verduidelijkt wel het een en ander. Er is sprake van een scheiding geweest inderdaad. Zeker ook veel dingen die iedereen moest verwerken. Een (al jaren) boze ex op de achtergrond die via de kinderen negativiteit doorspeelde waar ik veel negatieve energie van heb gevoeld. Aangezien ik erg bijgelovig ben vreesde ik soms voor zwarte magie (veel kraaien in de tuin/ onheilspellend geluid) en daarna onregelmatige en overmatige bloedingen na overtijd te zijn geweest. Ex woont niet ver bij ons vandaan. Nogmaals, misschien heel ver gezocht en is het een proces wat zich in mijn hoofd afspeelt.

Er is geen sprake van abortus geweest maar toch het gevoel dat een eventueel nieuw leven niet echt wenselijk is en grote nachtmerrie voor ex. Ergens is er een onzekere wens die toch ook in de verdrukking komt door ieders wens om aandacht te krijgen van de vader (mijn partner).
Ik heb inderdaad last van hormonale schommelingen en weet ook niet zeker of ik er als mens leuker op word als ik een kind krijg en het een veilige hechting kan bieden omdat ik zelf niet weet wat dit is. In zeker zin ben ik moeder, maar niet van eigen kinderen. Binnenshuis probeer ik te zorgen voor positieve en heldere energie. Ieder ruimte te geven voor ontwikkeling. Er zijn ook heel veel positieve dingen zoals een leuke opleiding en lieve kinderen en partner! Op gevoelsniveau een rijk leven.

Nogmaals bedankt voor je reactie, hier kan ik zeker over denken.
Coco5

Berichtdoor Sheherazade » do 12 jul 2018, 10:57

Je moet je niet laten leiden door de angst voor een ex-partner.
Dat hij boos zou zijn, is zijn probleem.
Je mag je eigen leven nu bepalen.
De verlangens kunnen inhouden dat je een eigen kind wilt van je nieuwe partner.
Dus een nieuw begin.
Hormonale schommelingen zijn normaal na het beëindigen van de pil.
Je zou er tijdelijk een fictieve postnatale depressie van kunnen overhouden.

Als je gevoelig bent kun je anderen aanvoelen.
In sommige culturen waar het mannetje dominant is kan zeker verwacht worden dat ze alles in het werk zullen stellen om hun macht te tonen. Zwarte magie kan voorkomen. Maar dat mag geen reden zijn bang te zijn want dat is precies het haakje dat ze wensen. Geef ze die mogelijkheid niet door je macht uit handen te geven.
Kraaien kunnen onheilsboden zijn of angsten, warrelende gedachten.
Iedereen voelt aan dat een school kraaien omineuze magische fantasieën kan oproepen.
Dat komt door hun zwarte onheilspellende uiterlijk en kun gekras.
Ze werden vaak als attributen gezien bij goden (Wodan) en heksen of tovenaars.

Gelukkig kennen we wetten en is het mogelijk om een contactverbod te eisen als je ex zich misdraagt.
Al is het altijd moeilijk bij rechthebbende kinderen of bezoekrecht.
Maar daar kun je wel iets mee als de kinderen negatief worden beïnvloed of gebruikt.

De mislukte kinderwens kan ook een beeld inhouden van bevrijd te zijn van een last die kinderen uiteraard vormen. Maar ik lees dat je toch gelukkig bent met je huidige partner en de kinderen.
Toch maken ze deel uit van een belast verleden. Dat is altijd moeilijk.

Zeker een goed opleiding en communicatie, ontwikkeling daar gaat het om.
Macht is altijd negatief want het is de tegenpool van de liefde en dat heeft je ex nooit begrepen.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor Coco5 » do 12 jul 2018, 20:18

Dank je wel voor je uitgebreide en gedetailleerde uitleg. Dat heeft me echt geholpen om dingen in een ander perspectief te zien. Ook de tegenstelling over liefde en macht zet me aan het denken. Zal onderzoeken wat ik zou willen voor wat betreft kinderen. Denk dat ik uiteindelijk via meer wegen gelukkig zal zijn als ik mijn keuze inderdaad maar niet laat beïnvloeden.

De kinderen zijn inderdaad belast met een verleden. Hoop voor hen dat levenslessen hen uiteindelijk naar een toekomst leidt die niet draait om geld, status of macht maar om liefde, oog voor anderen en vrijheid.

Fijne avond nog!
Coco5

Keer terug naar Affirmaties & Visualisaties