Moeite met visualiseren

Success stories of vragen? Post het hier.

Moeite met visualiseren

Berichtdoor Dream-Girl » za 02 feb 2013, 16:14

Ik heb ontzettend veel moeite met visualiseren. Ik probeer het altijd op rustige plekken en ik doe het op momenten dat ik niet gestoord kan worden. Als ik het probeer zie ik niks of ik zie heel vaag. Muziek leidt me af dus ik doe het zonder muziek. Is er een manier dat ik wel kan visualiseren of met minder moeite? Alvast bedankt! :)
Dream-Girl

Re: Moeite met visualiseren

Berichtdoor Twinflower » za 02 feb 2013, 21:20

Veel mensen denken dat ze niet kunnen visualiseren, maar in wezen visualiseren we allemaal voortdurend.
Ga maar na, als je de supermarkt in loopt om een blikje fris te kopen. Als je dat al één keer gedaan hebt dan heb je bewust of onbewust precies in je hoofd hoe dat blikje eruit ziet. Dus als je cola wilt, dan loop je direct op de cola af. Je hoeft echt niet langs al die andere blikjes te lopen en te lezen, zo van f a n t a, nee dat is het niet, dan lees je s p r i t e, nee dat is het niet enz. enz. Nee, je hebt dat blikje in je hoofd en één blik op het schap en jij vindt je cola. Met waspoeder hetzelfde, je hebt het pak dat jij nodig hebt en kent al in je hoofd, je gaat niet lopen lezen, zo van o m o, nee, s u n i l, nee je loopt gelijk op je eigen merk af, dat herken je in een oogopslag.

Dat onbewuste kunnen bewust maken, dat is dus de kunst. En het is een saai antwoord, maar oefening baart kunst. En je bent al stevig aan het oefenen begrijp ik. Het tweede is de herhaling, vaak oefenen dus en dat doe je ook al.

Een truc die ik voor mijzelf gebruik zijn gekleurde kaarsen. Ik werk veel met mijn chakra's en ik heb moeite met het visualiseren van geel. Dan kijk ik eventjes in het licht van een gele kaars. Soms kom ik gekleurde kleine glaasjes tegen voor waxine lichtjes, die gebruik ik voor dezelfde truc.

En voor dat kleine donkere appartementje (compartinentje) van jou, dat zou ik eerst eens tekenen in hele mooie lichte kleuren. zo mooi en zo fijn als jij zou willen dat het was/is. En als je het dan getekend hebt, dan kan je je ogen dicht doen en kijken of je het je voor de geest kunt halen.

succes Twinflower
Twinflower

Berichtdoor m!rj@m » za 02 feb 2013, 22:29

Ja het is inderdaad een kwestie van oefening.
En heel belangrijk: als het niet lukt dwing jezelf niet ,maar stop gewoon en doe het de volgende dag nog een keer.
Anders lukt het gewoon niet.
Fantaseren is ook een vorm van visualiseren trouwens.
Als je bijvoorbeeld moeite hebt met fantaseren is de kans reeel dat je ook moeite hebt met visualiseren.
En wat zijn je eisen van je visualisatie?
Als ik een hert wil visualiseren kan ik uiterst mijn best doen een vrolijk springend hert te zien en me frustreren omdat dat niet lukt omdat dat stomme plaatje steeds voor me komt van dat boek dat ik net zag.
Of gewoon vrede hebben met dat plaatje van dat boek.
Als je gewoon ontspannen ermee omgaat komt dat vrolijk springend hert vanzelf.
In lak'ech Afbeelding (ik ben de andere jij)
m!rj@m

Berichtdoor Dream-Girl » zo 03 feb 2013, 08:31

Ja dat is ook zo. Ik heb totaal geen moeite me fantaseren, ik probeer dus het appartamentje lichter te maken maar ik probeer ook dingen los te laten. Vooral de loslaten gaat moeizaam.
Dream-Girl

Berichtdoor yvonne » ma 04 feb 2013, 18:22

Ah, maar dan lukt het visualiseren misschien al wel, alleen krijg je niet het resultaat dat je wilt hebben, zou dat kunnen? Dat je gewoon moeite hebt met loslaten en dat het visualiseren van het loslaten daarom heel moeizaam gaat.

Misschien kun je het wat kleiner aanpakken. Ik heb het gevoel dat je meteen de grootste en moeilijkste dingen los wilt laten en dat kan wel lastig zijn. Begin anders met iets kleins. Iets vervelends wat je vandaag tegen bent gekomen of zoiets. Op schaal van 1 -10 waarbij 1 helemaal niet zo vervelend is en 10 het ergste wat je ooit hebt meegemaakt, ga je niet over de 4. Als je dan de slag te pakken hebt, kun je het wat op gaan voeren.

En idd, niet forceren. Als het al een klein beetje lukt, wees daar dan al blij mee. Bedankt jezelf en wees trots op jezelf. Door jezelf te steunen zul je er beter in worden. Ga je jezelf afkatten, dan gooit je onderbewuste de handdoek in de ring, die heeft er dan helemaal geen zin meer in.

Succes!

Groetjes,
Yvonne
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven.
yvonne

Berichtdoor Dream-Girl » wo 06 feb 2013, 16:48

Dank jullie wel allemaal! Hier heb ik superveel aan :D
Dream-Girl

Keer terug naar Affirmaties & Visualisaties