Doorknip visualisatie:

Success stories of vragen? Post het hier.

Doorknip visualisatie:

Berichtdoor Ourinnersource » za 16 feb 2013, 23:46

Een tijd terug heb ik een doorknip visualisatie gedaan om een relatie door te knippen. Maar op een of andere manier blijven we aan elkaar verbonden (terwijl we niet eens contact hebben) waarschijnlijk is de connectie gewoon té sterk maar ik wil gewoon verder, ben relatief over hem heen maar ik wil dat hij me loslaat zodat ik verder kan (merk dat hij me niet kan loslaten en nog vaak aan me denkt) terwijl ik er echt helemaal klaar mee ben, alleen voel ik het steeds als hij aan me denkt.

Enige tips zodat hij me gaat loslaten?
Ourinnersource

Re: Doorknip visualisatie:

Berichtdoor Twinflower » zo 17 feb 2013, 08:59

Hoi Ourinnersource,

Ik weet niet of jij met het woord "doorknip visualisatie" hetzelfde bedoeld als ik als ik spreek over de "cutting the ties that bind" techniek. En die techniek wil ik best eens op het forum schrijven, maar misschien wil jij eerst wat precieser vertellen wat je met "doorknip visualisatie" bedoeld.
Ourinnersource schreef:ik wil gewoon verder, ben relatief over hem heen maar ik wil dat hij me loslaat zodat ik verder kan (merk dat hij me niet kan loslaten en nog vaak aan me denkt) terwijl ik er echt helemaal klaar mee ben, alleen voel ik het steeds als hij aan me denkt.

Ik kan me voorstellen dat je verder wilt, maar dat zal niet zo makkelijk lukken als je er niet klaar mee bent.
Je roept wel dat je d'r klaar mee bent, maar dat is niet de goede uitdrukking, want alhoewel ik begrijp dat je d'r meer dan genoeg van hebt; Je bent er niet klaar mee.
Je kunt de oorzaak daarvan niet bij hem leggen. als jij d'r last van hebt, dan zul jij d'r wat mee moeten.
En de volgende stap kan dan misschien een vergevings visualisatie zijn. Begin gewoon op te schrijven wat je hem allemaal nog kwalijk neemt en kijk of je in een meditatie in staat bent om dat te vergeven en los te laten en je werkelijk te realiseren wat je binnen die relatie geleerd hebt en hoe die relatie jou als persoon verrijkt heeft en hem in die meditatie daar ook voor te bedanken.
Doe het in diezelfde meditatie ook andersom. laat hem vertellen wat hij jou nog kwalijk neemt en laat het hem dan ook loslaten.

succes Twinflower
Twinflower

Berichtdoor Lente » zo 17 feb 2013, 09:55

Hoi,

Ik heb dit ook met iemand gehad. Vond het elke keer vervelend om te voelen, ga toch weg, dacht ik dan.
Het ging bij mij over doordat ik op een gegeven moment dacht: laat het er maar gewoon even zijn, zonder een oordeel eraan te geven. Het gaat vanzelf voorbij.
En ook heb ik de doosje-terug-geven-visualisatie nog gedaan (van deze site).
Jij kunt toch wel verder gaan ondanks dat hij jou nog niet loslaat?

groetjes, Marieke
Lente

Berichtdoor Ourinnersource » zo 17 feb 2013, 18:04

Twinflower schreef:Hoi Ourinnersource,

Ik weet niet of jij met het woord "doorknip visualisatie" hetzelfde bedoeld als ik als ik spreek over de "cutting the ties that bind" techniek. En die techniek wil ik best eens op het forum schrijven, maar misschien wil jij eerst wat precieser vertellen wat je met "doorknip visualisatie" bedoeld.
Ourinnersource schreef:ik wil gewoon verder, ben relatief over hem heen maar ik wil dat hij me loslaat zodat ik verder kan (merk dat hij me niet kan loslaten en nog vaak aan me denkt) terwijl ik er echt helemaal klaar mee ben, alleen voel ik het steeds als hij aan me denkt.

Ik kan me voorstellen dat je verder wilt, maar dat zal niet zo makkelijk lukken als je er niet klaar mee bent.
Je roept wel dat je d'r klaar mee bent, maar dat is niet de goede uitdrukking, want alhoewel ik begrijp dat je d'r meer dan genoeg van hebt; Je bent er niet klaar mee.
Je kunt de oorzaak daarvan niet bij hem leggen. als jij d'r last van hebt, dan zul jij d'r wat mee moeten.
En de volgende stap kan dan misschien een vergevings visualisatie zijn. Begin gewoon op te schrijven wat je hem allemaal nog kwalijk neemt en kijk of je in een meditatie in staat bent om dat te vergeven en los te laten en je werkelijk te realiseren wat je binnen die relatie geleerd hebt en hoe die relatie jou als persoon verrijkt heeft en hem in die meditatie daar ook voor te bedanken.
Doe het in diezelfde meditatie ook andersom. laat hem vertellen wat hij jou nog kwalijk neemt en laat het hem dan ook loslaten.

succes Twinflower

Alles wat je schrijft weet ik allang. Alleen iets wéten is iets anders dan het ook werkelijk tot uitvoering kunnen brengen. Voor de duidelijkheid ik heb geen contact met hem.
Ourinnersource

Berichtdoor Sheherazade » do 02 okt 2014, 06:46

Denk een beetje aan de raad van de I Tjing.
Voedt het niet en bestrijdt niet, want in beide gevallen voer je energie toe aan het complex.
Bekijk het zonder emoties en laat de wolk voorbij gaan.
Maar als je het nog zo voelt is er ook een haakje dat aan hem hecht.
Daar kun je zelf iets mee. Wat de ander doet ligt niet in je macht.

Eens was er een vrouw die al jaren in therapie liep, omdat haar zoon haar verlaten had.
Op een dag besloot zij hem los te laten en haar eigen leven te gaan leiden.
De jongeman die jarenlang in de meest verre oorden had gezworven, belde de dag erna op, omdat hij eindelijk het gevoel had weer naar huis te verlangen.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Affirmaties & Visualisaties