Veel te open

Success stories of vragen? Post het hier.

Veel te open

Berichtdoor Angelaxru » di 29 dec 2015, 14:05

p het moment zit mijn zusje(17) met zichzelf in de knel.
Vandaag had ze een afspraak staan met een vriend maar ze had daar eigenlijk al vanaf het begin geen zin in.

Maar ze heeft deze afspraak toch gemaakt, omdat ze zag dat hij zich meer ontwikkelde in haar bijzijn. En zo lijken al haar vriendschappen, z3 wilt iedereen helpen ook mensen die ze niet kent, naar mijn mening vertelt ze ook teveel en niet alleen in woorden en tekst.

Ik ben zelf niet zo ontwikkeld als haar op dat gebied maar wel genoeg om te weten dat ze eigenlijk leeg lijkt te lopen, continue open lijkt te staan, ondanks dat ze geleerd heeft een schild te visualiseren.

Lang verhaal, korte vraag. Maar heeft iemand een tip voor mijn zusje of weet iemand een workshop die haar kan helpen sterker te worden?
Angelaxru

Re: Veel te open

Berichtdoor Sheherazade » di 29 dec 2015, 14:19

Het redderscomplex (verlosserscomplex) is een van de valkuilen van de "hulpverlener",
die inderdaad leeg loopt op een eenzijdige energieverslindende relatie.
Liefde en interesse moeten van twee kanten komen.
Als de een zich ontwikkelt en de ander niet of ten koste van de ander groeit er een steeds groter gat.
Vaak gaat het om zielsprojecties.
Niet zij, maar de anderen moeten dan worden gered.
Het is al verkeerd, als ze zelf te open staat, want je kunt jezelf nooit vergelijken met een hulpzoeker.
Bovendien win je er geen respekt mee en bewijst ook, dat je niet zwijgen kunt, waar het discretie betreft en privacy.
Ook moet je nooit menen ergens boven te staan en anderen de weg te wijzen, want dat vereist heel wat ervaring en vooral kennis van zaken.
Het redden van anderen en "zwerfkatten" is meestal een ondankbare taak.
Het lijkt een beetje op "waar twee vechten om een been gaat de 3e........ "enz.
Ze moet eerst zichzelf leren kennen en vooral grenzen trekken.
Het is heel onprofessioneel te persoonlijk te worden.
Vrienden leren vliegen is mooi, maar waar zitten haar vleugels?

Ik ken meerdere paranormale genezers die uiteindelijk zelf ziek werden omdat ze teveel weggaven van hun noodzakelijke levensenergie.
Bovendien zijn onbewuste inhouden nooit neutraal. Je raakt er werkelijk door besmet of beïnvloed.
Je stuit ook gegarandeerd op de eigen blinde vlekken en problemen en als je die niet leert inzien en oplossen projecteer je die.

Dergelijke verhoudingen lijken wat op de alchemie. Twee communicerende vaten.
Waar de een teveel heeft vloeit het over naar de ander.
Veel hulpbehoevenden zijn "zuigers".
Een enkele "zuiger" zuigt je in enkele seconden of minuten totaal leeg.
Na zo'n onderhoud ben je dan doodop en het helpt voor geen meter.

Somige hulpverleners proberen eigenlijk indirekt zichzelf te helpen en komen dan ook met hun persoonlijke problemen aan bij de hulpbehoevende. Het is soms een vorm van vermijdingsgedrag.
Door met anderen bezig te zijn, proberen ze hun eigen moeilijkheden te ontwijken, in de waan dat ze die opgelost hebben.

Visualisaties zullen niet helpen want het enige dat helpt is zelfinzicht en bewustzijn.
Je kunt niet konstant bezig zijn met het opzetten van virtuele verdedigingsschermen (zoals Star Trek) want die zijn zo broos als je aandacht.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Re: Veel te open

Berichtdoor Mirko Gerrits » vr 08 jan 2016, 23:20

Ik weet niet of dit in spirituele zin bedoeld is maar wat sheherazade al zegt iets moet van 2 kanten komen en bovenall help mensen alleen met dingen die je zelf al kan. Ik zelf doe namelijk ontzettend veel aan internet t klinkt mischien raar maar je kan me zien als een soort internet rebel die zich juist bemoeit met discussies en ruzie's omdat ik gewoon merk dat ik het kan oplossen. Ik probeer eigenlijk weer overzicht in texas te brengen. Maar nu dwaal ik iets te veel af ik wou eigenlijk zeggen dat ik ook op het internet vaker mensen tegenkom met hetzelfde probleem als je zus ze zien het verschil vaak niet tussen wie het verdiend om geholpen te worden en alle andere mensen. Want iemand helpen is 1 ding maar voor jezelf is het ook een project en je moet er dus wel voor kiezen om je zelf in dat project te leggen. Vaak zijn die mensen zoals je zus mensen die slecht nee kunnen zeggen en niet begrijpen dat je niet alles en iedereen kan helpen. Verder is de aanpak van je zus ook verkeerd want hoe stom t ook klinkt met text en "hulp" kom je er niet mensen hebben namelijk een standaard denkpatroon en dat patroon kan je alleen verbreken door een persoongerichte aanslag te maken waardoor je dat hele patroon mindfucked pas als dat is gedaan heb je de mogelijkheid iemand de ervaring te geven dat ze moeten stoppen en zelfs dan is het nog maar de vraag of het goed uitpakt. Laten we het erop houden luister in spirituele zin volledig naar wat Sheherazade te melden had en als het een slechts nuchter probleem is like mijn uitleg. Laat het doen door mensen die het snappen en zorg dat je zus NEE kan zeggen en desnoods zorg je dat je haar bereikt door mijn bovenstaande vrij groffe uitleg :)
Mirko Gerrits

Keer terug naar Affirmaties & Visualisaties