Wat denken jullie hiervan?

Success stories of vragen? Post het hier.

Wat denken jullie hiervan?

Berichtdoor Mirko Gerrits » wo 10 feb 2016, 01:04

Hallo ik zag een video die als dit waar zou zijn of in mijn ogen vrijwel elk spiritueel iets zou ontkrachten. Of een van jullie heeft een beter antwoord.. xD Wat denken jullie hiervan? https://www.youtube.com/watch?v=7nEjQVq86t8
Mirko Gerrits

Re: Wat denken jullie hiervan?

Berichtdoor Mirko Gerrits » wo 10 feb 2016, 02:10

Wouww.... Ik ben echt fk ongeduldig....

Ik heb zojuist zelf mijn hersenen gebruikt en heb ondervonden dat het hellemaal geen theorie ontkracht maar dat er simpelweg wegens het lange tevens niet oneindige leven aangezien dat niet mogelijk is omdat ze zon gaat ontploffen etc. xD Mr dat terzeide waarschijnlijk gaan er gwn meer "lessen" / "taken" in 1 leven komen.
Mirko Gerrits

Berichtdoor Mirko Gerrits » wo 10 feb 2016, 02:30

En na nog even na denken over het kunnen "backuppen van jezelf" Je kan jezelf vast wel backuppen in de toekomst maar eigenlijk kopieer je dan gegevens en emoties en verplaats je het niet. Het is net alsof ik een beeld kapot maak en vervolgens ergens anders exact datzelfde beeld neerzet. Wat dus ook inhoud dat de ziel verloren gaat en uiteindelijk alles software nodig heeft. Kortom case closed by myself <3
:laughter: Ik moet echt minder ongeduldig zijn. xD
Mirko Gerrits

Berichtdoor Sheherazade » wo 10 feb 2016, 07:56

Afgezien van de absurditeit van het thema, lijkt het mij niet nodig jezelf te backuppen.
Boeddha kon zijn hele reeks levens overzien, dus die had geen "server" nodig. Ergens is het al opgeslagen.
Wie weet in de Akasja-kronieken? Of the Canterbury tales?
De wetenschap houdt ons onophoudelijk een worst voor, van morgen weten we het, om maar gelden te incasseren, voor zaken die al lang opgelost zouden kunnen zijn, zoals K en Aids, omdat ze die ziektes zelf hebben ontwikkeld en verspreid.

Ze zijn ook helemaal niet geïnteresseerd in eeuwig leven want er zijn al veel te veel mensen.
Maar wie veel geld en macht bezit, kan tegenwoordig wel heel lang leven. Meen dat Rockefeller al aan zijn 6e hart is begonnen. Zo zijn er nog enkele stokoude machtige jongens, die nooit K schijnen te krijgen, of iets op de plank hebben staan wat wel werkt, maar nooit op de markt zal komen. Ze zien er wel uit als een oude schildpad, met dezelfde dikke schedel.

Eeuwig dit leven, moet er niet aan denken.
Kennis wordt in een leven al achterhaald en wie zou niet graag de wisser over het bord halen om ergens opnieuw te beginnen? Zou je alles willen blijven herinneren? Nog afgezien van het gigantische databestand dat daartoe in 3D beeldmateriaal nodig zal zijn.
Het koloniseren van andere planeten is een onhaalbare utopie. De condities, de afstanden, de fysieke onmogelijkheden en vooral de gevaren, er is geen weg terug voor de "garage" met een lekke band of panne en spareparts. :laughter: Communicatie zou ook onmogelijk worden met moeder aarde.
Neen met dat soort gehypte science fiction van Zoef de haas houd ik mij niet bezig. ;)
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor Mirko Gerrits » wo 10 feb 2016, 09:14

Jaaa dat zoiezo ik zou mezelf ook niet willen back-uppen al valt het sciencefiction gedeelte nog wel mee. Wat idd wel zo is dat rijke mannetjes toevallig allemaal zo goed als geen ziektes hebben. En opzig andere planeten bevolken kan wel maar idd t is super gevaarlijk en het kost meer dan t oplevert. En als boeddha zn levens kon overzien dan weet dus ook wie hij nu zou zijn?
Mirko Gerrits

Berichtdoor Sheherazade » wo 10 feb 2016, 10:21

Een van de meest belachelijke argumenten om de missies naar Mars of waar ook te financieren is dat men hoopt daar mineralen of goud te vinden.
Nu zou dat inderdaad heel wat meer kosten dan het ooit zou opleveren, maar ja, de sukkels denken niet verder en de belastinggelden verdwijnen in de NASA potjes die voor heel andere doelen worden gebruikt.

Destijds moest de maanlanding een succes worden, Amerika kon immers niet falen. Poltieke stunt.
Maar toen de studio's eenmaal klaar waren met hun entourage, was het veel te verleidelijk om te zaak te faken en dus werd de moonlandinghoax opgevoerd.
Veel van die ruimtewandelingen worden op aarde gesimuleerd, veel goedkoper en niets kan misgaan.

Een arts heeft eens bewezen dat langdurige ruimtereizen fysiek onmogelijk zijn.
Een astronaut kan zich niet in gewichtsloze toestand in conditie houden.
De afname van spiermassa b.v. zou dramatisch zijn. Medisch zitten er nog veel meer nadelen aan.
Neem alleen al de micrometeorieten die vele malen sneller dan een kogel kunnen reizen en door niets te stoppen. Zeker niet door een ruimtevaartuig dat lichtgewicht moet zijn.
Ook de dodelijke straling is niet tegen te houden, zelfs niet dikke loden platen en die zijn te zwaar om ooit te kunnen lanceren.

Ruimtevaart is dus een mythe. Zelfs als we de snelheid van het licht zouden halen, wat op zich niet alleen onmogelijk is, maar een kleine botsing zou fatale gevolgen hebben. Statistisch is de kans onvermijdelijk.

Bovendien vind ik dat er op aarde heel wat nuttiger dingen zijn te onderzoeken dan geld verkwisten aan de hobby van de NASA.

De "maanlanding" heeft vele tientallen miljarden gekost, die beter hadden kunnen worden besteed.

Zolang er nog mensen sterven van de honger, ziekte en bittere armoede, is elke dollar aan de ruimtevaart verkwisting.

http://www.spacepage.be/artikelen/ruimt ... ijskaartje
Laatst bijgewerkt door Sheherazade op wo 10 feb 2016, 10:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Sheherazade

Berichtdoor Mirko Gerrits » wo 10 feb 2016, 10:28

Ik kan er niets anders op reageren dan een jup :p
Mirko Gerrits

Berichtdoor Sheherazade » wo 10 feb 2016, 10:40

Het is hier op aarde nog nooit gelukt om een vliegend voertuig rechtstandig op een enkele raket te laten landen.
Hoe zou dan voor de eerste keer in de geschiedenis in een totaal onbekend en extreem riskant milieu een maanlander perfekt kunnen landen? Zo maar een van de vele odds.

Probeer eens met een raket in de Sahara te landen en rechtop te blijven staan.

Gister nog een leuk filmpje, waarbij de astronauten met een iets hogere snelheid werden weergegeven.
Dat leek ineens heel normaal "huppelen". Het koordje dat aan het backpack werd bevestigd als gewichtsloos hoax, was op sommige momenten duidelijk zichtbaar en dus fake.
Nou ja, we dwalen af van het "eeuwige" leven, wat je zeker op de Maan niet zult vinden. :laughter:

Gone to the Moon.
Sheherazade

Berichtdoor Mirko Gerrits » wo 10 feb 2016, 10:51

Dat je het "eeuwige leven" niet op de maan gaat vinden lijkt me wel logisch. Eigenlijk wel grappig dat je dit zo zegt want ik trok er altijd wel mn twijfels bij maar mijn omgeving werkt net als een soort hersenspoeling waardoor ik eigenlijk nooit op deze manier heb gedacht over dit soort dingen. (Ik bedoel dat ik al twijfels bij ruimtevaart had.) En idd eigenlijk zijn NASA gwn hobbyisten want het kost veel geld + vervuiling en levert niks op. Wat ik alleen niet snap is waarom elon Musk dan met spaceX iets wilt doen.
Mirko Gerrits

Berichtdoor Sheherazade » wo 10 feb 2016, 13:22

Och, ruimtevaart spreekt tot de verbeelding.
Kolonisatie van Mars? laat mij niet lachen.
Een volkstuintje misschien?

Ergens in de jaren '60 ontstond de drang naar bevrijding, escapisme en "lebensraum".
Die hype werd benut om mensen geld uit te schudden voor de Maanlanding.
Computers hadden meen ik iets van 64 K/ 16 bits. 0.043MHz.
Belachelijk primitief. In die tijd nog core memory (ferrietkraaltjes)
(Wij hadden vergelijkbaar twee keukenkasten nodig voor zoveel memory)
Nou ja, ze hebben Afrika ook met kraaltjes en spiegeltjes veroverd. :laughter:

Hier het Programma in PDF http://authors.library.caltech.edu/5456 ... e/1701.pdf

De satellieten hebben wel nuttige funkties (vooral spionage doeleinden en communicatie.
Metingen klimaat olie enz opsporen.

Maar ruimtereizen is een ander verhaal waar ik niet in geloof.
Binnen het zonnestelsel zijn de afstanden al niet te overbruggen (logistiek onmogelijk)
De dichtsbijzijnde ster is Alpha Centauri op maar liefst 4,365068 lichtjaar aftand.

Op lichtere planeten of in gewichtsloze toestand ontstaat spieratrofie en zeer ernstig botverlies ((risiko op breuken), op zwaardere wordt je verpletterd. (Even een been spalken is niet zo eenvoudig).
De huidige astronauten mogen al niet te lang in de ruimte zwammen want anders ontstaat onherstelbaar botverlies. Astronauten moeten dan ook lang recoveren.
Dan nog de kans op ander letsel dat niet te behandelen is.
Sheherazade

Keer terug naar Affirmaties & Visualisaties