Onbekende, stervende vrouw

Success stories of vragen? Post het hier.

Onbekende, stervende vrouw

Berichtdoor Maritvz » wo 18 mei 2016, 06:30

Hallo!
Mochten jullie interesse hebben, zou ik graag willen weten wat jullie van de onderstaande droom denken. Gisteren nacht heb ik zo eng gedroomd. Normaal gesproken kan ik mijn dromen wel vinden tussen de onderwerpenlijst. Deze keer echter niet en ik heb dan ook gister de hele dag lopen malen over de betekenis van deze droom (ik probeer zo gedetailleerd mogelijk te vertellen):

Ik zat met een aantal vrienden (waarvan ik er nog 2 herinner: de beste vriend van mijn partner en een van mijn verpleegkundige vriendinnen) in een soort wachtkamer zoals je die op stations hebt. In de deuropening viel een voor mij onbekende vrouw neer, ze leek dood, maar niemand van ons leek het te interesseren en onze gesprekken hielden aan. Na een tijdje werd de vrouw echter toch wakker. Zij trok zichzelf met haar armen de kamer in, snakkend naar adem, alsof ze stikte en haar benen verlamd waren. Ik trok mijn knieen voor mijn gezicht, omdat het an zich een eng aanzicht was, en keek naar de verpleegkundige vriendin. Tot mijn verbazing zat zij ook versteend op de bank. Ik weet nog dat ik in eerste instantie de vrouw niet wilde helpen, maar toen ik zag dat niemand anders het deed, sloeg dat om. Ik móést haar helpen. Toen ik tussen mijn benen door keek, lag de vrouw voor mij, haar arm uitgestrekt als een kreet naar hulp en met een blik die ik denk ik nooit zal vergeten. Zo indringend heeft nog nooit iemand mij aangekeken...
Op dat moment schrok ik wakker, zo bang, dat ik bijna mijn vriend wakker had gemaakt om mee te gaan plassen. Volgens mij was de vrouw aan het eind van de droom dood, maar dat weet ik niet meer zeker.

Wat denken jullie? Zelf kwam ik uit op dat deze vrouw misschien een weerspiegeling van onderdrukte angsten of misschien van mijzelf is.. De droom is zo blijven hangen. Ik ben erg benieuwd naar jullie invulling. :) bij voorbaad dank!
Maritvz

Re: Onbekende, stervende vrouw

Berichtdoor Sheherazade » wo 18 mei 2016, 06:56

Je laatste conclusie lijkt mij de meest waarschijnlijke.

In het eerste fragment is er een verpleegkundige bij.
Dus is er wellicht iets ziek in je?
De vrouw is niet dood maar onbewust en komt tot bewustzijn.
Ze kan echter nog niet op haar benen staan.

De vraag is wat er met jou is gebeurd, wat je verdrongen hebt of met wat voor problemen je kampt?
Het station is een vaak een overgangssituatie in het leven.
Het is ook een voor niemandsland tussen de reële en geestelijke wereld.
De trein is meest de levenstrein.
Maar je reist niet, je zit aan de kant te wachten.

Het kan een uitbeelding zijn van de anima die een voorkeur heeft voor dergelijke dramatische scenes.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Affirmaties & Visualisaties