Mooie, indrukwekkende, speciale Reiki ervaringen

Alles over Reiki.

Re: Mooie, indrukwekkende, speciale Reiki ervaringen

Berichtdoor Lente » di 20 aug 2013, 16:21

Mooi zo appelbeer! :D
Lente

Berichtdoor beschermengel » do 21 aug 2014, 17:59

Vraag ik hoor vaak dat er Reiki cursussen worden gegeven.Na een paar lessen ga ik ervan uit dat de leerling slaagt een certificaat of diploma what ever) krijgt.Diegene is dan in staat om een ander te reinigen,helen reiki toe te passen.Hoe zit het met mensen die de Gave Gods hebben om anderen met de handen te genezen.

Heeft dat het zelfde effect op diegene waarop het toegepast wordt ongeacht wat er gereinigd wordt.
Zit er een verschil in.

grt
beschermengel

Berichtdoor Sheherazade » do 21 aug 2014, 19:07

Je hoeft echt geen Reiki te volgen.
Iemand met helende handen heeft die gave van nature.
Eens vroeg ik het aan een betrouwbare Reikitherapeut.
Hij zei mij letterlijk: jij hebt dat helemaal niet nodig, jij kunt dat allemaal al.
Reiki is geen geheime of esoterische kennis en niemand heeft de bovennatuurlijke macht om je die bij te brengen of in te "branden". Geheime tekens voor ingewijden is ook niet nodig en geheimzinnig doenerij. Bovendien zijn die tekens op het internet te vinden en dragen wat mij betreft niets bij aan "krachten".
Bovendien zijn er zoveel verschillen in "training".
Sommigen doen het al in een paar uurtjes, bij anderen een paar dagen.
Bij hele dure zwevers in de eliteclub met een navenant prijskaartje kan het een half jaar met uitloop bedragen, voor een bedrag waar je ongeveer een huis voor kunt kopen.
Prijzen lopen uiteen van een paar honderd Euro, tot 80.000 en meer.

Reiki en helende handen worden alleen bepaald door de manier waarmee je ermee omgaat en ook hoe zuiver je leeft. Wie teveel krachten weggeeft, kan ook geen kracht meer geven.
Het is de instelling waarmee je dit doet. Iedereen die daar zijn belangen of ego tussen schuift kan niet zuiver werken. Een hebzuchtig mens kan dus geen Reiki beoefenen.

De grondlegger van Reiki wist heel goed dat iedereen deze sluimerende krachten bezit.
Hij is slecht tot het heffen van een bedrag overgegaan omdat mensen waren die er niets mee deden als hij hen hielp. Door en offer te vragen selecteerde hij de meer gemotiveerden.
Maar het was zijn droom dat ieder dit gratis kon doen en zo de mensheid te helpen.
Helaas zijn er ook mensen die met de beste wil van de wereld niet geholpen willen worden.

Er is een elite ontstaan die zich een status aanmatigt alsof het Universitair geschoolde heelmeesters zijn met gesloten rangen waar alleen gefortuneerden toegang krijgen om de buit niet te zeer te hoeven verdelen en een riant inkomen te verdienen voor iets wat per difinitie gratis is. Gelukkig rekent God geen bijdrage.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Berichtdoor beschermengel » do 28 aug 2014, 12:52

goede middag

Bedankt voor de uitleg.Ik vind ook dat als dit een gift is van God dat de mensen geen
grof geld voor moeten vragen of een klein bedrag voor de spullen,producten die je aan geschaft heb.

Dank u
beschermengel

Berichtdoor yvonne » di 18 nov 2014, 10:10

Het is waar dat iedereen wordt geboren met de mogelijkheid om helende energie door te geven. Maar welk kind wordt daar mee opgevoed? En net als met de meeste dingen: als je het niet gebruikt, weet je op een gegeven moment niet meer hoe het moet. Daar is een Reiki cursus voor bedoeld, om je kanaal te ontdoen van blokkades en de verbinding met de Reiki energie opnieuw tot stand te brengen. En je te leren hoe je de Reiki energie kunt hanteren.

Met woekerbedragen valt het echt wel mee hoor, de meeste Reiki cursussen voor Reiki 1 zitten rond de 125 - 175 euro. Dat is echt niet duur, zeker niet als je het uitsmeert over de jaren dat je er baat bij hebt. Natuurlijk zitten er ook hele dure tussen, maar daar hoef je dan toch niet naartoe te gaan?
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven.
yvonne

Berichtdoor Sheherazade » di 18 nov 2014, 11:27

Nou Yvonne het valt echt niet mee, wat bedragen betreft, maar omdat er zoveel kaf onder het koren schuilt, zakken de bedragen wel. Het probleem is steeds, om een goed adres te vinden, zoals dat bij alle alternatieve behandelingen het geval is.
De enorme verschillen in opleiding spreken voor zich.
Natuurlijk is er wel een landelijke organisatie, die probeert een standaard te vormen.
Maar ik ken ook een medium, die dat niet wilde volgen, omdat de kwalificatie niet voldeed, aan wat ze zelf al had bereikt.
Kende meerdere mensen met een Reiki inwijding en mij hielp het in elk geval niet, op een uitzondering na.
Maar ook die man was een natuurlijk medium. Hij was er echt heel open in en hechtte weinig waarde aan "inwijdingen". Wat niet uitsluit, dat mensen daar een mooie ervaring bij kunnen hebben.
Maar het is ook wel vaak serie en massawerk. Een mantra of zoiets, geeft je echt geen bijzondere krachten en evenmin een handoplegging van een master. Het is het vertrouwen in jezelf, dat iets doet.
Die krachten komen wel, als je serieus bezig bent. Maar mensen kunnen ook heel verkeerde en zelfs kwade krachten overdragen, of hun problemen en complexen overbrengen, die disharmonie en spanning veroorzaken. Een therapeut kan zijn complexen ook inbrengen in een werkrelatie, vooral als hij te weinig bewust is van zijn projecties.
Je kunt zelf leeglopen, als je iemand behandelt. Ook bestaan er, die parasiteren op de energie van hun patiënten.
Daarom moet ieder gescreend worden, want wie niet goed in zijn vel zit, moet niet denken anderen te kunnen genezen. Daartoe is echter heel wat meer nodig dan een cursusje Reiki.
Reiki heeft geen beschermde status, iedereen kan zo'n predicaat aan de deur hangen en dus lopen er heel wat ongekwalificeerde lieden rond. Helaas.
Sheherazade

Berichtdoor yvonne » di 18 nov 2014, 12:38

Googel maar eens op Reiki cursus, die zijn echt over het algemeen zo duur niet. Ik heb mijn cursus 16 jaar geleden gedaan en toen was de prijs ook al zoiets, dus dat heeft niks met zakken van de prijs te maken.

Natuurlijk zitten er heel veel verschillende mensen bij die Reiki doen, dat is juist het mooie ervan. Iedereen kan en mag Reiki doen, je hoeft juist niet een bepaald niveau te hebben behaald of bepaalde gaven te hebben. Het is laagdrempelig, voor iedereen bereikbaar, dat vind ik er juist zo mooi aan. Spiritualiteit en heling voor iedereen, zo hoort het toch ook te zijn? Het is mooi als je genezende gaven van jezelf hebt of als je de tijd en energie hebt om dat zelf te ontwikkelen, maar dat gaat helaas voor de meeste mensen niet op. Dan vind ik het positief dat Reiki een toegankelijke methode is die door iedereen vrij snel geleerd kan worden.
En ja, het kan voorkomen dat je bij een therapeut terechtkomt die zelf nog issues of blokkades heeft. Sterker nog, dat lijkt me haast onvermijdelijk, want we zijn tenslotte allemaal mensen en allemaal aan het leren en het groeien. Als je je gevoel volgt in je keuze van een behandelaar, dan kan je haast niet mis gaan is mijn ervaring.
Ook is het natuurlijk zo dat wat voor de een heel goed werkt, absoluut niet bij de ander past. Dat mag, dan zoek je verder naar de methode of de behandelaar die wel bij je past. We zijn allemaal uniek en hebben onze eigen unieke behoeftes.

Bij magnetiseren kan het inderdaad voorkomen dat je zelf leegloopt, maar bij Reiki geef je je eigen energie niet weg. Je kanaliseert de Universele energie die overal om ons heen aanwezig is en geeft die alleen maar door. Bovendien leer je vaak bij een Reiki cursus grondingstechnieken die je helpen om bij jezelf te blijven.
yvonne

Berichtdoor Sheherazade » di 18 nov 2014, 14:07

Er is geen verschil tussen Reiki en universele energie.
Er is ook geen beveiliging op het wegvloeien van energie tenzij het eigen bewustzijn.
Energie is energie en inteligentie komt ergens anders vandaan.
De aanwending van die energie hangt van de instelling van de ge- of verbruiker af.
Ik vind het niet juist te stellen dat mensen met Reiki geen verkeerde dingen kunnen doen.
Met magnetiseren kun je ook problemen veroorzaken, of het probleem verergeren.
Niets behoed je dan ook, tenzij er een geestelijke begeleiding is.
Maar daar mag je niet altijd op rekenen, want je kunt daar ook ongevoelig voor zijn, als je in gedachten afdwaalt. Concentratie is dus belangrijk.
Mijn bezwaar is, dat er veel te veel mensen hobbyen met Reiki of magnetiseren.
Bovendien is het soms een manier om geld te slaan uit iemands problemen en er verder niets positiefs aan bij te dragen.
Er zullen best bonafide behandelaars bestaan, maar vind er eens een.
Bovendien hangt het maar af van de klik, want hoezeer je ook je best doet, soms werkt het gewoon niet.
Reiki is geen succesformule. Als dat wel zo was, konden heel wat mensen hun broodwinning verliezen in het medische en paramedische circuit, mensen die wel jaren hebben gestudeerd.

Deze behandelingen zijn vaak een vorm van vermijdingsgdrag. Dat wist de grondlegger heel goed.
Iemand die niet werkt aan zichzelf of zijn probleem, moet er niet op rekenen met wat strijkages er van af te komen. Daar is heel wat meer kennis voor nodig.
Wil het hier bij laten.
Sheherazade

Berichtdoor yvonne » wo 19 nov 2014, 08:16

Ok, dan reageer ik nog een keer en dan laat ik het er ook bij. Ik denk namelijk dat we het op veel punten wel eens zijn.

Dat bedoelde ik namelijk ook: Reiki is Universele energie. Het is dus niet je eigen energie die je weg geeft en het kan ook nooit op raken. Want de Universele energie is oneindig. Wel moet je leren om goed geaard te zijn en aan je eigen proces te werken, dat wordt als het goed is meegenomen in de Reiki cursus.

En ik beweer ook niet dat mensen die Reiki doen geen kwaad kunnen doen. Vandaar ook dat een Reiki cursus nodig is. Je moet bijvoorbeeld geen Reiki geven aan iemand die mogelijk een blindedarmontsteking heeft. Reiki versnelt het genezingsproces, waardoor de ontsteking kan barsten (of hoe dat ook heet) en je het risico op een buikvliesontsteking loopt. Dat soort dingen moet je weten als je aan Reiki doet en dat komt dan ook bij een cursus aan bod.

Ook ben ik het er mee eens dat een lichamelijk probleem vaak alleen verholpen kan worden als de persoon ook bereid is om de achterliggende emotionele oorzaak aan te pakken. De meeste behandelaars die ik ken nemen dat dan ook mee in de behandeling. Niet dat iedereen daar iets mee wil of kan, maar dat is aan de persoon zelf. Je kunt iemands proces niet forceren. Maar met Reiki kun je het wel heel mooi ondersteunen. Mensen komen ook vaak bij Reiki of andere alternatieve behandelingen uit als ze blijven steken in het reguliere circuit. En regelmatig komen ze dan wel verder. En soms ook niet inderdaad. Het is ook geen wondermiddel, maar wel een hele mooie ondersteuning. Zoals zoveel alternatieve behandelingen: het is prachtig dat het er ter ondersteuning is, maar het werk zul je toch echt zelf moeten verzetten. Ik zou het dan ook het mooiste vinden als het reguliere en alternatieve circuit harmonieus samen zouden werken. Ik denk dat daar heel veel mee gewonnen kan worden. Gelukkig lijkt het steeds meer die kant op te gaan.
yvonne

Berichtdoor Sheherazade » wo 19 nov 2014, 09:16

Een enkele opmerking.

Je kent uit ondervinding vast wel van die "zuigers", mensen die je in een oogwenk compleet leeg halen.
Die meer energie "vreten", dan een hele dag behandelen. Die energie doet hen dan "goed"voelen en daarom komen ze terug om "bij te tanken". Die zoeken instinctief de massa op, of mensen waarbij ze hun verspilde krachten kunnen aanvullen.
Maar door hun depressie, inertie, of verkwisting van energie en neurotische knopen, raken ze snel opnieuw uitgeput.

Die energie is dus overgegaan en wordt dan wel weer aangevuld vanuit het "universele reservoir", maar je kunt niet ongelimiteerd energie doorgeven, ook al hang je rechtstreeks aan de goddelijke Reikiaanse "hoogspannings-leiding".
Sheherazade

VorigeVolgende

Keer terug naar Reiki