Mooie, indrukwekkende, speciale Reiki ervaringen

Alles over Reiki.

Mooie, indrukwekkende, speciale Reiki ervaringen

Berichtdoor yvonne » ma 21 maart 2011, 12:29

Wat heb je meegemaakt met Reiki geven of ontvangen dat je bij is gebleven? Wat vond je nou heel speciaal, bijzonder, ontroerend, indrukwekkend, raar, spannend? Deel het hier!
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven.
yvonne

Re: Mooie, indrukwekkende, speciale Reiki ervaringen

Berichtdoor yvonne » ma 21 maart 2011, 12:32

Ik zal zelf een aftrap geven: de kat van mijn zus had eens een grote kale plek in haar nek. Zo'n 2 bij 2 cm, geen idee waar ze het vandaan had. Het was geen wond, geen korstjes of bloed, er zat alleen geen haar meer. Elke keer als mijn zus haar hand bij die plek hield, viel de kat acuut flauw. Zodra ze haar hand weghaalde, werd de kat meteen weer wakker. Dat had ik nog nooit gezien en heb ik sindsdien ook niet meer meegemaakt. Ik weet nog steeds niet waar ze nou last van had, maar de Reiki had wel een bijzonder effect op haar! :D
yvonne

Berichtdoor Saskia » wo 31 aug 2011, 18:52

Wel erg weinig mooie reikiverhalen ....
Een tijdje terug zei iemand tegen mij: Niets kan je (ziel) schaden. Je bent altijd heel. Dat raakte me, ik realiseerde me dat het zo was. Juiste woorden op het juiste moment ...
Ergens in de week of weken daarna stuurde ze me reiki op afstand. Ik voelde me helemaal niet lekker, veel emoties en zwaarte waarvan ik ook niet wist of het wel mijn emoties waren. Dat duurde echt al een tijdje 'die toestand' (minstens een week) en vooruitgang schoot niet op. Met de reiki verdween het 'plotsklaps'. Ik voelde me ineens opklaren en stukken beter. Hup weer volledig in het vertrouwen, het komt goed! Na een aantal uur zakte het wel weer in, maar sindsdien, denk ik wel steeds aan deze ervaring. Het is tijdelijk, niets kan mij echt schaden. Het maakt emoties niet minder en dat hoeft ook niet, maar het geeft een heel fijn gevoel zelf altijd echt heel te zijn, ondanks dat je denkt dat dat niet zo is ...!
Ik denk dat we allemaal wel het gevoel kennen gekwetst of op een bepaalde manier 'geschaad' te zijn. Dat heelt vaak vroeg of laat wel, maar ik vond het mooi zo direct te hebben ervaren dat zoiets ineens weer weg kan zijn. Het is maar een laag, eigenlijk een illusie, want de heelheid is altijd heel. Met dank aan Reki!
Groetjes, Saskia
Saskia

Berichtdoor yvonne » do 01 sep 2011, 11:01

Hihi, ja, ik denk dat de meeste forumbezoekers niet veel ervaring met reiki hebben...! :mrgreen:

Mooi verhaal Saskia, dat ga ik onthouden. Ook mooi voor de affirmatie van de dag trouwens! *gaat even snel een affirmatie posten*
yvonne

Berichtdoor annie » vr 14 okt 2011, 01:39

hoi, ik heb ook wel iets aparts mee gemaakt met reiki. een tijdje geleden vroeg iemand me of ik ook haar hond kon behandelen, maar omdat de hond niet aan me gewend was, en erg onrustig was heb ik het op afstand gedaan toen ik weer thuis was.
dat heb ik twee keer gedaan en elke keer als ik begon met behandelen ging de hond naar binnen, ging in zijn mand liggen en lag daar rustig te slapen tot ik klaar was met de behandeling.
ik stond er zelf versteld van dat dit zo'n effect kon hebben
groetjes van annie
blijf jezelf, onder alle omstandigheden
annie

Berichtdoor m!rj@m » vr 14 okt 2011, 06:50

Mooie ervaring zeg.
Ja de dieren weten vaak heel goed dat iemand iets doet en hoe ze moeten reageren.
Ik merk het bij mijn kat die gewoon aangeeft of ik het goed doe of dat ik ergens anders mijn handen neer moet leggen etc.
En als ze het zat is duwt ze met haar pootjes mijn hand weg en dan weet ik dat het klaar is. :mrgreen:
In lak'ech Afbeelding (ik ben de andere jij)
m!rj@m

Berichtdoor Lente » vr 14 okt 2011, 07:41

Ja mooie ervaring. Dieren leven veel meer in het nu en niet in hun hoofd, en zijn daardoor veel beter in staat om aan te voelen.
Lente

Berichtdoor Roosm@rie » vr 14 okt 2011, 08:57

Bij sommige dieren wel leuk om te zien dat ze graag onder mijn handen duiken. En de baasjes staan dan vreemd te kijken: hun dier reageert nooit zo op hun of anderen :)

Maar een van de mooiste dingen, nou niet voor mijn vriendin, zijn de momenten dat ik haar behandel. Ze woont niet in de buurt, dus altijd op afstand. En ik maak dan veel bij haar los, in die mate dat ze dat ze de hele avond op de wc zit. Maar als alles eruit is, is ze alles kwijt en voelt ze zich super.
Alleen dat ze zo heftig reageert, dat is altijd wat minder, maar het effect erna, hebben andere mensen nog niet bereikt.
Roosm@rie

Berichtdoor yvonne » vr 14 okt 2011, 12:32

Hoi Annie,

Dat is idd een bijzondere ervaring. Dieren zijn zo veel puurder in hun reactie, mooi om te zien is dat.

Groetjes,
Yvonne
yvonne

Boedha in jezelf

Berichtdoor Tas » za 07 jan 2012, 22:16

In de zomer van 2011 had ik me ingeschreven voor Reiki I. Met veel nieuwsgierigheid en belangstelling keek ik er naar uit maar moest wachten tot september. De avond voor ik de eerste cursusavond had was ik thuis wat aan het schoonmaken en stofzuigen. Ik liep met de stofzuiger achteruit richting bank. De bank raakte ik niet maar toch hoorde ik wat achter me vallen.
De bank staat tegen de vensterbank aan wat nooit tot rare dingen leidt. Maar in dit geval vond ik het vreemd niet de bank geraakt en toch valt er wat van de vensterbank. Toen ik beter ging kijken wat er nou gevallen was, bleek het mijn Boedhabeeld te zijn. Ik had op een oud petroleumstel een Boedha staan. Deze was er afgevallen en in diverse stukken uiteen gevallen.
Ik schrok me te pletter want wat zal dat inhouden een kapotte Boedha. Natuurlijk op internet lopen zoeken maar helaas niets hierover kunnen vinden. Ik begon me toch zorgen te maken. Toen bedacht ik me dat ik wel iemand ken die ook Reiki heeft. Ik heb haar gemaild en de situatie voorgelegd.
Heel onrustig ging ik slapen omdat ik me zorgen maakte over de betekenis achter de kapotte Boedha.
De volgende dag had ik mail. Snel kijken en het antwoord luidde: De Boedha is stuk gegaan omdat je de Boedha in jezelf gaat vinden middels Reiki!
Ik was verrast, wat een ontzettend mooie betekenis.
Diezelfde avond naar de Reikicursus, bij kennismaking konden we ook bijzondere ervaringen vertellen, dus ik vertelde wat me de avond ervoor was overkomen. Ik heb hier niet verteld wat het wantwoord was van de mail maar de Reikimaster kwam met een verrassende uitspraak. Nl De Boedha is stuk gegaan omdat je de Boedha in jezelf gaat vinden midels Reiki!
Ik was verbijsterd, niet 1 iemand die deze mooie betekenis tegen me zegt maar 2 personen die hetzelfde zeggen.

Met plezier denk ik nog terug aan de Reikicursus en gebruik het heel regelmatig.
Tas

Volgende

Keer terug naar Reiki