klein vraagje

Alles over Reiki.

klein vraagje

Berichtdoor droombelever » wo 17 dec 2014, 08:20

Ik heb een vraagje en dat is dit:
Ik heb al jaren pijn aan mijn rechter bovenarm. De pijn is wel te dragen, maar met momenten doet het wel serieus pijn. Vooral als die arm op die plaats wordt aangeraakt. Knijpen doet véél minder pijn dan licht aanraken.
Ik heb al een echografie en gewone röntgen laten maken. Ook heb ik al enkele sessies bij de kinesist achter de rug, gewone massage en spieroefeningen, maar ook bij een andere kinesiste geweest. Die doet een soort van accupunktuur, niet op de zenuwen, maar op de spieren zelf. Niks helpt. Het enige wat verdwijnt is (lach niet) het geld uit mijn portemonee.
Vroeger dan had ik eens razende tandpijn. De tandarts kon er niks aan doen. Mijn vader zaliger die was toen met mij naar de tandarts geweest en bij thuiskomst ben ik dan van pure ellende op de zetel gaan liggen. Opeens bemerkte ik dat mijn vader zijn hand naast de pijnlijke tand hield. (zo'n 5 cm van mijn huid af) en waarempel, die tandpijn is toen langzaam, maar zeker voorgoed verdwenen. Maar ja, mijn vader is in 1986 spijgig genoeg overleden op de leeftijd van 62 jaar.
Dromen zijn niet altijd bedrog. Ze kunnen ook voorspellend, waarschuwend of lerend zijn. Heb ik alledrie reeds enkele keren mogen ondervinden.
droombelever

Re: klein vraagje

Berichtdoor yvonne » za 20 dec 2014, 12:37

Hoi Droombelever,

Het lijkt mij dat je vader een magnetiseur was. Misschien kun je eens op zoek gaan naar een magnetiseur om te kijken of die je kan helpen. Of je probeert een Reiki behandeling. Er zal vast iets zijn wat je verder kan helpen, je moet er alleen achter komen wat het is.

Groetjes,
Yvonne
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven.
yvonne

Berichtdoor droombelever » zo 21 dec 2014, 00:22

Dankuwel Yvonne.
Ik ben inderdaad al een tijdje aan het zoeken. En mijn vader had nog een andere gave, eigenlijk twee die wel erkend waren. Dat was rekenen en talen. Pendelen deed die ook zo nu en dan, maar dat werd altijd als een fabeltje afgedaan (ik geloofde daar sterk in). In 85% van de gevallen was het toch juist. De rest van de keren werd dan als bewijs aangevoerd door de "ongelovigen" om te bewijzen dat het maar larie was.
Hij is al zolang overleden, maar met momenten mis ik hem nog.
Dromen zijn niet altijd bedrog. Ze kunnen ook voorspellend, waarschuwend of lerend zijn. Heb ik alledrie reeds enkele keren mogen ondervinden.
droombelever

Berichtdoor Sheherazade » zo 21 dec 2014, 10:18

Vraag mij af of het een neuralgie is?
Die aandoening kan ook uit de nek komen.
Soms kunnen locale plekjes zeer gevoelig zijn.
De zenuwen zijn verdeeld on grovere en veel fijnere.
Bij lichte aanraking zijn de fijnste aan het werk, in de huid b.v.
Heb je weleens gedacht aan een psychosomatisch verband?

Eens behandelde ik een vrouw via magnetiseren, die haar R arm niet meer geheel kon oplichten en veel pijn had in de bovenarm. Zoals bij een slijmbeursontsteking.
Ik vroeg haar of ze recent een traumatische ervaring of verlies had gekend.
Ze was haar vader verloren en daarmee een beetje vleugellam geworden.
Toen ik mijn handen afspoelde, riep ze uit: "kijk eens?".
Ze had haar arm weer geheel boven haar hoofd opgeheven, zonder problemen.

Pijn is iets heel merkwaardigs en je kunt die inderdaad (soms/ tijdelijk) wegnemen met magnetiseren.
Maar als het een uiting of symptoom is van een dieperliggend onverwerkt psychosomatisch probleem, keert het in een of andere vorm terug.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Berichtdoor droombelever » zo 21 dec 2014, 22:42

Neuralgie, en psychosomatisch die woorden begrijp ik nietgoed, spijtig. (ja, je kan niet alle woorden kennen en begrijpen he)
Je schrijft dat de aandoening ook vanuit de nek kan komen. Nu je het schrijft, ik heb ook al jaren last van een krakende nek. Ook mee naar de kinesist geweest, en ook niks geholpen.
De zenuwen zijn zo iets als de elektriciteitsdraden. De dikke zenuwen zijn de kabels van hoogspanning en de kabels waar de huizen zijn op aangesloten.(10mm² doorsnede)
Dan heb je nog wat dunnere, de draden van de ‘bekabeling’ van een huis,(2.5 mm² voor stopcontacten en 1,5 mm² voor het licht)
en de nog dunnere zijn de draden van de aparaten. (meestal 0,75 mm²; soms zelfs tot 0,25 mm²) al naargelang hun verbruik. Dit is enkel ter info om te laten zien dat ik het begrijp (dat van de zenuwen he)
droombelever

Berichtdoor Sheherazade » ma 22 dec 2014, 09:08

Neuralgie is zenuwpijn.
Zo kan iemand al in elkaar krimpen bij de lichtste aanraking of zelfs bij een windvlaagje of koude.
Soms is dit een aandoening van de zenuwuiteinden of door b.v. een virus (gordelroos b.v. of na chemo)
Maar het kan ook ontstaan door b.v. een cervicaalsyndroom (Cervix/ Nekwervel) leasies enz.
Dus als er iets mis is met de nek kan dat zeker eens onderzocht worden, hoewel ze echt niet alles kunnen zien op een scan.

Het kan zelfs ontstaan door een verkeerd, meestal de hoog hoofdkussen en daardoor een kromme ligging die de wervels te zwaar belast. Soms ook door een blessure, of een nasleep van een ongeval enz.
Kraken op zich is nog niet zo alarmerend, dat zijn de schijven die wat geluid maken, maar als er teveel tractie op staat kun je wel zenuwpijn of -letsel oplopen.
Probeer het eens bij een goede manueeltherapeut.
Mensen verkrampen soms bij chronische pijn en dan vormt zich een afweerhouding van spierspanning.
Dat werkt uiteraard negatief want verhoogt de druk op de wervels.

Psycho-soma betekent psychisch - lichamelijk, dus psychisch lichamelijke wisselwerking (interactie).
Stress levert b.v. lichamelijke spanningen op en vice versa. Iets wat onverwerkt is, ligt zwaar op de maag en kan daadwerkelijk tot maagklachten leiden. Er bestaan honderden aandoeningen die een psychosomatische oorzaak kunnen hebben.

Soms zijn trauma's aan een locatie gekoppeld en is de lichtste aanraking genoeg om de opgekropte emoties of spanningen los te werken. (haptonomie)
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Keer terug naar Reiki