Reiki zenden naar mij?

Alles over Reiki.

Re: Reiki zenden naar mij?

Berichtdoor Saskia » ma 11 jul 2011, 07:59

Hallo Marieke,
Toch bijzonder dat het zo werkt! Die ontroering voelde ik eigenlijk ook, maar dacht dat ik dat misschien zat verzinnen. Het blijft een gek verschijnsel om van iemand die je niet kent op afstand toch dingen waar te nemen. Ik neem dat a) ten onrechte niet zo serieus van mezelf en b) voel ik in algemene zin te veel waardoor ik er ook een beetje bang voor ben geworden. Maar eigenlijk ging dit wel heel goed voor mijn gevoel en is het voor mij ook wel een bevestiging dat ik het gewoon even waarneem, dat het klopt. Even 'bij' iemand zijn is voor mij iets anders dan er maar helemaal in gezogen te worden en voelt veel beter. Jij dus ook bedankt, het helpt ook mij een stapje op weg!
Ik heb je net nog even wat reiki gestuurd. Beterschap gewenst en als je nog meer reiki wilt ontvangen, dan hoor ik het wel!
Groetjes, Saskia
Saskia

Berichtdoor Lente » di 12 jul 2011, 07:57

Bedankt Saskia, ik stuur je nog even een pb
Lente

Berichtdoor Magisch » di 12 jul 2011, 11:53

Hoi Rose,

Ook ik ben in het gelukkig bezit van "Je kunt je leven helen". De ziekte van Chrohn staat er inderdaad niet in vermeld.

Wel is het zo dat het een ontsteking is van de dunne darm en dat is de darm waarin de voedselverwerking plaats vindt. De darm die ervoor zorgt dat voedingsstoffen worden opgenomen. Het kan dus zijn dat ze bepaalde dingen niet kan verteren. Dat ze dus niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Het kan zijn dat ze zichzelf niet goed genoeg vindt
In feite is Chrohn een fout in het afweersysteem. Is ze wel weerbaar genoeg???

De dikke darm staat meer voor de laatste etappe van de spijsvertering. Het gereed maken voor de ontlasting. Het loslaten van de emoties of het niet willen loslaten. Het oude wat we niet meer nodig hebben, loslaten. Bij je dochter gaat het dus meer om de dunne darm.

Ik heb uit de overige reacties begrepen dat ze inmiddels een doorbraak heeft bereikt. Figuurlijk gezien is dat gunstig omdat bij Crohn er een soort vernauwing in de darmen optreedt.

Yvonne, jij moet me maar corrigeren als je een ander idee hebt, maar ik heb geprobeerd de gedachtengang van Louise Hay te volgen.

Voor jou en je dochter heel veel sterkte

Lieve groet
Maja
Magisch

Berichtdoor bastiaan » di 12 jul 2011, 22:07

Mooie dingen lees ik hier. Zaken die ik hier lees zijn vaak toch makkelijker gezegd dan gedaan, maar het wordt toch maar eens eventjes gedaan hier ... Groot respect. Dit is één van de redenen waarom we dit forum opgezet hebben.
bastiaan
Beheerder

Berichtdoor Saskia » wo 13 jul 2011, 09:56

Bastiaan,
Ik ben benieuwd naar wat je bedoelt hoor. Wat is makkelijker gezegd dan gedaan en wordt hier toch eventjes gedaan? Dat wil ik dan ook wel zien, maar misschien ben ik al teveel 'gehersenspoeld' dat ik er doodleuk overheen lees/kijk ...
Groetjes, Saskia

Saskia

Berichtdoor Saskia » wo 13 jul 2011, 10:22

Hoi Rose,
Jij schrijft:

de aanleiding was dat haar schoonvader( die overigens nogal bot uit de hoek kan komen) tegen haar had gezegd dat het haar eigen schuld was dat ze ziek is! toen ik hem daarin gelijk gaf,barste de bom.

Toen ik dat van de week las, vroeg ik me af of dat wel zo gezegd 'kan' worden. Al kan alles natuurlijk gezegd worden ... Maar doet het wel recht aan jouw dochter om tegen haar te zeggen dat de ziekte haar eigen schuld is? Ik vind eigenlijk van niet. Ik vind het een doorbraak forceren terwijl ik meer voel bij dat zij zich leert openstellen op haar eigen tijd. Dat er bijvoorbeeld mogelijk onderliggende factoren zijn waar zij zelf mee aan het werk kan als ze daar voor kiest, komt volgens mij heel anders over dan bevestigen dat het haar eigen schuld is. Juist wat Maja ook schrijft met haar stukje over Louise Hay, is voor mijn gevoel heel passend.

Ik heb getwijfeld of ik dit nu wel of niet moet schrijven, want ik geloof niet dat ik het je makkelijk maak.
Dan begin ik zelf te twijfelen, omdat ik het ook bij jou wil laten hoe je er mee om gaat. Het lijkt mij ook heel moeilijk en vanaf de buitenzijde is het toch anders kijken. Soms beperkter, soms ook ruimer.
En toen kwam Maja aan met dat stukje en dacht ik weer: ja, dit klopt voor mijn gevoel. Het is niet als kritiek bedoelt, maar misschien een andere manier van kijken die je kan overwegen als je wilt.
Veel sterkte gewenst! Groetjes Saskia
Saskia

Berichtdoor Lente » do 14 jul 2011, 07:39

Hoi Saskia,
Als je reiki stuurt naar iemand of naar een situatie, kun je erop vertrouwen dat de universele liefde in al haar wijsheid aan het werk gaat. Het gaat zoals het gaat. Ik zou daar niet te veel over gaan analyseren.

Bij mij werkte het ook als een doorbraak, er is een stuk oude pijn geheeld. Voor mijn gevoel ben je een krachtige zender.
groetjes
Lente

Berichtdoor rose » do 14 jul 2011, 08:57

hallo sakia,

ik denk dat je het wel zo mag zien, maar soms (ik ken mijn dochter) is het voor haar "beter" iets hard te zeggen zodat ze gaat nadenken! nu is er misschien een doorbraak geforceerd, maar het was niet gebeurd als ze dat zelf niet had gewild. het universum heeft voor mijn gevoel dan ook gekozen voor deze aanpak, anders was het anders gelopen. had ze het weer ontkent.

ik heb ook niet letterlijk gezegd dat het haar eigen schuld was,maar wel bevestigd dat andere mensen meer zien dan dat ze zelf ziet. ook haar partner gaf me gelijk. ze denkt veel te veel aan andere mensen en er is bijna niemand die aan haar denkt. ik heb haar duidelijk proberen te maken dat er ook een middenweg is tussen geven en nemen en dat je selectief kunt zijn in wie je toelaat in je emoties. ze ontkent vaak dat er meer is tussen hemel en aarde maar aan de andere kant zegt ze steeds tegen mij dat het wel zo zal moeten zijn. dat dat gene dat haar overkomt wel nodig zal zijn. ze twijfelt enorm waar het allemaal voor nodig is. en vaak zien mensen die verder van haar afstaan dingen gebeuren door haar gedrag/houding die ze zelf niet zo ziet.

dus vandaar. in ieder geval bedankt voor je reactie
groetjes ROSE
Where intention goes,
Energy flows.
Where energy flows,
Life grows
rose

Berichtdoor Saskia » vr 15 jul 2011, 11:59

Dank voor jullie reacties!
Groetjes, Saskia
Saskia

Berichtdoor rose » zo 17 jul 2011, 09:49

hallo saskia,

nooit twijfelen of je iets wel of niet kunt schrijven! ook van de minder leuke of minder fijne (hardere)
reacties kan men veel leren.

ik zat net nog een ander topic te lezen en zag dat je het moeilijk vind om te schrijven wat je voelt.
niet zozeer het schrijven op zich maar de reactie van anderen daarop. ik denk dat het aan degene die het vraagt/leest ligt wat ze er mee doen.

niet iedere uitleg kan positief zijn. al wensen we vaak dat we dromen over leuke dingen.de realiteit is toch ook dat we moeten leven met de mindere kanten van ons leven.

saskia ga gewoon zo door, schrijf wat je denkt en laat de rest bij de gene die er eventueel moeite mee hebben. als je verwacht dat er alleen leuke dingen worden vertaalt en niet tegen de andere uitleg kan dan moet je de dromen voor jezelf houden en niet aan anderen vragen om uitleg.

ik hoop dat je aan deze reactie wat hebt,
groetjes ROSE
Where intention goes,
Energy flows.
Where energy flows,
Life grows
rose

VorigeVolgende

Keer terug naar Reiki