Aanvoelen dat er iets gaat gebeuren..

Deel hier je "inzichten des levens" of vertel iedereen over die leuke e-card die je ontvangen had.

Aanvoelen dat er iets gaat gebeuren..

Berichtdoor PlanetStar » ma 13 jan 2014, 18:03

Dag alle forumvolgers.
Ik heb al lang mijn hoofd zitten pijnigen over dit onderwerp..
Soms begin ik plotseling te wenen.. Ik heb dit 1x in de auto gehad, ik begon gewoon te wenen. Zonder reden, ik wist helemaal niet waarom. Toen ik de volgende dag naar mijn paard ging op stal, hoorde ik dat er vele dingen gestolen waren. Ik was geschrokken, want ik wist niet wat ik hiervan moest denken. Natuurlijk, als ik het tegen m'n moeder, of tegen de rest erover praat geloven ze het waarschijnlijk niet.
Ik vond dit gevoel echt heel vreemd. Zoiets had ik nog nooit gehad, en ik wist dat er ergens iets misliep. Tot de volgende dag dan. Toen wist ik alles ineens. Ik heb gelezen over 'Helderziend: voelen' maar ik weet niet echt of dit het juiste is. Iemand misschien tips? Of heeft iemand ook al zoiets meegemaakt hier?
Groetjes PlanetStar
“All we have to decide is what to do with the time that is given us.”
PlanetStar

Re: Aanvoelen dat er iets gaat gebeuren..

Berichtdoor Sheherazade » ma 13 jan 2014, 18:30

Je kunt zulke dingen zeker aanvoelen.
Had eens dat ik in verwarring rondreed het was ook mistig en in een voor mij totaal vreemde wijk.
Na een 20 minuten zoeken kwam ik weer op het beginpunt uit en daar wist ik de gelukkig de weg weer.
Toen ik thuiskwam bleek er een inbraak te zijn geweest bij een vriendin.
Die verwarring had ik dus voorvoeld al kon ik het niet direct plaatsen.
Intuïtief dingen voorvoelen of helder-voelen komt veel voor, zoals ook helder weten, zou een hele reeks kunnen aanvoeren.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor danny10 » wo 17 sep 2014, 12:26

just control your emotion and buck up !
danny10

Berichtdoor Sheherazade » wo 17 sep 2014, 14:00

Het is niet altijd verstandig om dingen die je voorvoelt te negeren.
Voorbeeld Een gezin met kinderen voer op de Titanic.
De moeder had het voorgevoel dat er iets zou gaan gebeuren.
Toen de vrij lichte aanvaring door het schip trilde wist ze dat is het.
Ze was die nacht geheel aangekleed blijven waken, pakte onmiddelijk de kinderen en wat nodig was en nog voor er een oproep kwam was ze al aan dek.
Die vrouw heeft de ramp overleefd.
Zo zijn er meerder frappante incidenten geweest die zijn geboekstaafd.
Zelf zou ik er een aantal een toe kunnen voegen.
Gevoelens zijn er niet om te worden genegeerd.
Dat zou net zoiets zijn als met je ogen dicht door het rode licht te rijden.
De schade die het negeren van gevoelens meebrengt vult de wachtkamers van therapeuten.
Het flinkheidsideaal is iets wat soms nuttig kan zijn, maar je doet jezelf tekort als je niet naar je gevoel luistert. Gevoelens zijn net zo goed rationeel als het dorre verstand en hebben een recht van bestaan. Mensen zouden wat gevoeliger moeten zijn in plaats van zich een laag eelt op de ziel te vormen.

In de mystiek kennen we de gave der tranen.
Komt wellicht wat hysterisch over, maar sommige mensen zijn nu eenmaal zo gevoelig, dat ze de emoties van de omgeving oppikken. Het is niet altijd een neurotisch verschijnsel.
Bekend is b.v. dat moeder en kind een sterke emotionele band kunnen hebben en elkaar dus op afstand aanvoelen. Zo kun je dat ook met dieren hebben.
Sheherazade

Berichtdoor Dream-Girl » wo 17 sep 2014, 19:06

Waar slaat dat op danny? das bullshit wat jij nu zegt.

Ik herken het wel wat jij hebt, hoe is het nu met je?
Dream-Girl

Berichtdoor PlanetStar » di 23 sep 2014, 14:17

Dream-Girl schreef:Waar slaat dat op danny? das bullshit wat jij nu zegt.

Ik herken het wel wat jij hebt, hoe is het nu met je?

Hey Dream-Girl, alles is oké nu, heb het niet meer zo heel erg.. Alleen ga ik nog een nieuwe topic uploaden,als je het verhaal wilt weten, zou ik daar eens opkijken, anders heeft het toch geen nut als ik het hier ook helemaal ga typen..
Groetjes Planetstar
“All we have to decide is what to do with the time that is given us.”
PlanetStar

Berichtdoor Teddybeer » za 05 sep 2015, 21:06

Zo was dat helaas ook (heb er inhoudelijk over gelezen van nabestaanden) met een jonge vrouw die aanvoelde dat MH17 het voorgevoel had dat er iets zou gebeuren. Zij had angst maar is uiteindelijk na overhalen toch met haar vriend in het vliegtuig gestapt, want eerst wilde ze door dat voorgevoel niet meer aan boord. Helaas weten we nu allemaal hoe het is afgelopen :(

Wat mij betreft bestaat een voorgevoel wel degelijk! Iets wat ik zelf ook wel eens ervaren heb met kleinere dingen.
Teddybeer

Berichtdoor Sheherazade » zo 06 sep 2015, 07:20

Ik heb al zo vaak iets vooruit gedroomd dat de volgende dag of later ook zo gebeurde dat ik ervan overtuigd ben dat de geest dingen vooruit kan weten. Maar het is meest cryptisch verpakt, zodat je het vaak pas beseft als het gebeurt.
Het is niet weg te rationaliseren met verwachtingen, want ook zeer tegenstrijdige beelden en gevoelens breken baan.
Voorbeeld van botte afwijzing: in een droom door een stel, dat ik altijd hoog respecteerde.
Daarbij werd ik geschokt wakker. Helaas bleek het de volgende dag realiteit, wat mij veel verdriet heeft gedaan en tegen elke verwachting inging. Het gaat dus niet om wensdromen, zoals die vaak voorkomen, maar de droom bewijst een eigen wil te hebben en dus in hoge mate autonoom te zijn.

Voorgevoelens leiden ook een eigen leven en gaan vaak recht tegen je hoop of verwachtingspatroon in. Dat moet ook zo zijn, want als we alleen maar op ons verstand afgaan, missen we vooral de irrationele kanten van ons geheel. De Intuïtie is per definitie onberedeneerbaar, maar hoeveel is niet te danken aan een ingeving of inspiratie, terwijl je geen idee hebt, of verklaring waar dat vandaan komt.
Intuïtie (en voorgevoelens zijn intuïtief), komt zo vaak voor, maar wordt ook zo vaak genegeerd.
Vroeger was er een hofnar, een man met veel vrijheden, die zelfs de koning of edellieden openlijk op de hak kon nemen. Tegenwoordig doen we dat in het cabaret en de scherts.
Maar wat een wijsheid of sluwheid kon er in die strapatsen huizen. Hij was precies het element, dat in dromen als schelm of dramaturg kan voorkomen, ongrijpbaar voor het verstand, maar zeker onmisbaar.

Heb al zo vaak meegemaakt, dat ik iets kwijt was en vergeefs zocht. Op een onbewaakt moment, kijk ik dan "toevallig" op de plaats waar het ligt en soms of vaak de meest onlogische plaatsen. Of er schiet mij een idee of voorgevoel te binnen dat de directe oplossing biedt van een probleem waarmee ik rondloop.

Als ik een voorgevoel heb bij een reis of koop, of plan, is dat iets wat heel vaak juist is.
Je zou kunnen denken dat je stemming dan het resultaat beïnvloed, wat mogelijk is, maar het gaat ook tegen je verwachtingspatroon in. Zo zou je kunnen denken, ik ga er maar niet heen, want dat wordt toch niets. Maar de redenen zijn vaak anders, omdat je de vele mogelijkheden of problemen niet kent en wat je onderweg kunt tegenkomen. Zoals eens een mislukte reis, die van het begin af aan een en al tegenslag opleverde, tot wel 14 uur oponthoud. Had beter naar mijn voorgevoel geluisterd.
Sheherazade

Berichtdoor neilorak » vr 30 okt 2015, 18:11

Hoi,

Ooit had ik ook een bijzonder voorval. Ik werk in de zorgsector en in een droom zag ik twee grote ogen die me angstig aankeken.
Twee dagen later moest ik in het wzc waar ik werkte op een andere afdeling even iemand aflossen.
tot er plots een dame begon te stikken...Ik schoot haar te hulp en Ik zag diezelfde ogen als in mijn droom.
Dit was echt enorm beangstigend!! Maar ik ben 100% zeker dat het dezelfde ogen waren.
neilorak

Berichtdoor Sheherazade » za 31 okt 2015, 07:54

Oh ja, juist, dat zijn van die typerende voorbeelden en dan die details.
Die kun je echt niet verzinnen.
Het is treffend, dat het onbewuste precies zoiets uitkiest, als je dan wakker wordt, loop je ermee rond en vraagt je angstig af, wat dat te betekenen heeft? Maakt je wellicht zorgen. Of het schiet je pas op het moment zelf te binnen.
Dan ben je ergens gewaarschuwd en ook blij als er een verklaring opduikt, ook al is die letterlijk doodeng.
De geest bereid je vaak voor op schokkende gebeurtenissen.
Gelukkig ook wel leukere zaken, vooral als je wat lusteloos of depri voelt.

Ik zeg weleens schertsend: "Het is natuurlijk hoogst onwaarschijnlijk, maar het kan soms meevallen".
Sheherazade

Keer terug naar Inzichten