Kiestel mannetjes?

Success stories of vragen? Post het hier.

Kiestel mannetjes?

Berichtdoor Mirko Gerrits » za 19 maart 2016, 23:07

Goeeeeeeedeeedagg menjes van het nederige forum.

Inpriciepe gaat dit over dromen maar dan anders aangezien het meer een soort vaag inzicht ding iets is wat me ineens opviel bij t kijken van een video.

Ik droomde toen ik 4 was altijd over kiestel mannetjes kleine donkere versierde maskertjes met kleine lijfjes die over mn kozijnen heen danste. Nu was ik dit al zo goed als vergeten al kan ik me wel herrineren dat ik ze MOKERS eng vond. Ik wist eigenlijk nooit of dit realiteit was of dat ik het droomde. Iniedergeval waren het deze maskertjes: https://gyazo.com/a751f0328d3541b6f510455c267b6192 ik zag dus in een video iets over bepaalde maskers van mensen die zichzelf vervloekte en als ze dan storven door de strijd bleven ze bij hun masker. En EXACT DIE MASKERS zag ik van mijn 1 de tot 7 de jaar. Terwijl ik nognooit van deze vloek ofzo gehoord had. Wel weet ik dat er boven de piano altijd van dat soort maskers hingen met enige gelijkenis en dat er een porselijnen soort van heksenkop (Niet bedoeld als heksenkop maar leek er gewoon op) beeldje was waar ik altijd gillend gek van werd. En ik ben gewoon heel benieuwd wat het betekent? Iniedergeval weet ik dat ze altijd danste heel eng waren en een vreemde taal sproken die ik begreep maar achteraf kon ik er niks van zeggen. Ik noemde ze altijd kiestel mannetjes ze hete anders.

Alvast bedankt voor de jeugtrauma verwerker die dit kan uitleggen! :laughter:

Ik hoor graag!
Grtz Mirko
Mirko Gerrits

Re: Kiestel mannetjes?

Berichtdoor Sheherazade » zo 20 maart 2016, 08:37

Nu weet ik niet wat je met "kiestel mannetjes" bedoelt?

Het masker is de persona, de rol die men speelt.
Dat masker verbergt dus de werkelijke persoon of geest.
Persona komt uit het Grieks en werd als masker op het toneel gedragen.
Vrouwen mochten niet optreden dus speelden mannen vrouwenrollen.
(In de opera is dat nog lang traditie geweest)

Bij primitieve volkeren draagt met niet alleen maskers om een ander uit te beelden zoals een godheid of duivel wat dan ook, maar ook om zicht tegen de geesten te beschermen.
De geest wordt meestal als dom of schelmachtig gezien en moet worden misleid.
De angst voor bezetenheid door een geest, wat bij mensen met een lage bewustzijnsdrempel geenszins denkbeeldig is moet middels bezweringen worden voorkomen, want wie niet op let kan gemakkelijk tot razernij komen en amok maken.

Deze maskers roepen bij kinderen uiteraard fantasieën en angsten op, je voelt letterlijk dat het geen neutrale voorwerpen zijn, dat is ook precies de opzet.
Maskers kun je om vele redenen dragen en de meeste mensen dragen ook maskers in de zin dat ze zich verschuilen achter een rolpatroon of aangemeten houding.

Het kan dus voorkomen dat zulke maskers inderdaad voor rituelen zijn gebruikt en beladen met krachten die voor gevoelige mensen merkbaar zijn.
Zelf had ik een tijdlang Afrikaanse ebbenhouten maskers. Heel mooi, bijna zwart hout, maar toch, ze zijn zo aanwezig in een kamer, dat sommige mensen het eng vinden.

Personen kunnen zeker met hun masker worden vereenzelvigd.
Geesten hechten soms aan hun bezit.

Maar de grafstenen of monumenten die wij gebruiken, hebben precies hetzelfde doel.a

Een vloek kan een geest met een voorwerp of plaats verbinden.

In de primitieve psychologie meent men de geest te moeten binden zodat hij/zij niet vrij rondwaart en onheil kan aanrichten of iemand bezeten maken.

Iemand kan buiten zichzelf raken en dan letterlijk waanzinnige dingen doen.

Jung had ergens onder de hanenbalken een doosje met een klein manneke erin dat hij lange tijd koesterde.
Je zou het een homonculus kunnen noemen.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor Mirko Gerrits » zo 20 maart 2016, 17:41

Intresant!

Iniedergeval heb ik er nog even meer over gevraagd wat mn ouders ervan wisten en ze zeiden dat ik (We gingen vroeger elk jaar op vakantie naar portugal.) In portugal altijd ging roepen dat ik kiestel mannetjes zag op een nieuwbouw terein. En zegmaar thuis droomde / halycioneerde ik er zoveel over dat ik bijna niet meer het onderscheid kon maken of ik ze nou echt over het kozijn zag lopen of niet. En ik noemde ze dus kiestel mannetjes je moet t een beetje zien als die maskertjes maar dan met super kleine armpjes en beentjes zegmaar het was een nog kleiner mannetje dan een baby. Niet groter dan een glas ofzo. In de gang hing trouwens ook zown masker dat mn moeder op mijn verzoek heeft wegehaald. Maar ik ben gewoon best benieuwd wat ze zo regelmatig in mn dromen moesten.

Ik hoor graag! Grtz Mirkoo

(Super bedankt trouwens echt intresant om wat over je jeugd trauma's te horen :lol: )
Mirko Gerrits

Berichtdoor Sheherazade » zo 20 maart 2016, 21:55

Misschien zou je het elementalen kunnen noemen?

De term kiestelmannetjes ken ik niet, het zal wel dialect zijn?
Sheherazade

Berichtdoor Mirko Gerrits » zo 20 maart 2016, 22:03

Nee maar het is ook een soort bijnaam van mezelf en geen echte benaming :P
Mirko Gerrits

Berichtdoor Mirko Gerrits » zo 20 maart 2016, 22:14

ik riep gewoon altijd ineens KIESTEL MANNETJES KIJK!!! en ik zag over dat hele terein lopen zeiden mijn ouders
Mirko Gerrits

Berichtdoor Mirko Gerrits » wo 20 apr 2016, 19:28

Ik heb begrepen van een "Helderziende" dat ik vroeger dood ben gestalkt door zogehete mieren mannetjes. Mischien weetje met deze benaming wat ik bedoel? Iniedergeval bedankt dat je zo actief mee denkt trouwens! :D
Mirko Gerrits

Berichtdoor Sheherazade » do 21 apr 2016, 07:22

Dat mieren mannetjes kennen is mij duidelijk, maar verder is het een hoogst merkwaardige uitdrukking waar ik geen vergelijk voor zou weten.
Zagen de anderen die verschijnselen niet?

In psychoses of een delier kunnen beestjes worden gehallucineerd.
Dergelijke "plagen" wijzen niet alleen op verwarring maar vaker op b.v. ergernis en irritatie.
Jeuk kan bijvoorbeeld zulke beelden oproepen, of neurologische prikkels.
Ook prikkels in het gezichtsveld kunnen spikkels veroorzaken die door het optische centrum worden "vertaald"
In iets herkenbaars waarop onze beeldverwerking is geprogrammeerd. In het oog komt een zwarte stof voor die vooral bij ouderen spikkels veroorzaken en allerlei fantasieën kunnen starten als bloemen, engelen, of sterren zien.
Zwarte spikkels worden sneller met iets bedreigends geassocieerd. (b.v. duiveltjes)
Sheherazade

Berichtdoor Mirko Gerrits » do 21 apr 2016, 09:47

Het ging hier duidelijk niet om spikkels. Ik snap wat je bedoeld overgins. Maar je moet je voorstellen ik heb er ongeveer 3 jaar achter elkaar die dingen zien lopen zowel in dromen als toen ik waarschijnlijk halycioneerde in exact dezelfde vorm op verschillende plekken. Met ook vaak afwisselende dingen die ze deden.

Ik snap dat het een beetje hetzelfde klinkt als kabouters kunnen zien. Maar ik krijg steeds meer het gevoel naarmate ik langer intresse heb in paranormale activitei dat soms rare of onwaarschijnlijke dingen juist ook waar kunnen zijn.

Nogsteeds bedankt dat je meedenkt trouwens!
Mirko Gerrits

Berichtdoor Sheherazade » do 21 apr 2016, 10:10

Ah je beseft dat het hallucinaties zijn geweest.
Dat zijn hier psychische projecties.
In de oudheid toen de mens zijn verstand nog niet op een zuil had geplaatst, waren mensen veel meer beeldend ingesteld en kwamen de goden op elke hoek tegen, of vonden het heel gewoon geesten te zien en hun gedachten als van buiten komende te ervaren.
Uiteraard veel hallucinaties en projecties.

Dus komt het er hier ook op neer te herleiden wat die Kiestelmannetjes (die kennelijk geen vrouwtjes hadden :laughter: ) voor jou betekenden.
Gelukkig kijk je er nuchter naar.
In dromen komen plagen vaak voor zoals b.v. insekten.
Je kunt die zien als primitieve invloeden vanuit het onbewuste.
(primitief in de zin van onbegrepen en daarom beperkt in uitdrukkingsvorm)
Het gaat er eerst om te beseffen wat voor gevoelens die opriepen?
Mensen die b.v. aan de drugs zijn kunnen enge beestjes gaan zien.
Onze hersentjes proberen er iets van te maken, maar we weten in feite niet wat we waarnemen.
Zoals Jung eens opmerkte, "het ontbreekt ons aan een punt van Archimedes om onszelf te observeren".

Je zou b.v. van Marsmannetjes kunnen dromen als symbool.
(Niet dat ik geloof in het bestaan van leven op Mars anders dan microscopisch.) ;)
(Misschien kunnen ze er wat spiegeltjes en kraaltjes neerleggen, om te zien of ze worden opgehaald :laughter: ) Grap maar even hoor. Sommige van die hele dure "geleerden" geloven nog steeds in het bestaan van hoog geëvolueerd leven op Mars. Waarschijnlijk om hun baantjes bij de NASA te behouden.
Sheherazade

Volgende

Keer terug naar Affirmaties & Visualisaties