Oud vriendje

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Oud vriendje

Berichtdoor beertje » vr 12 jan 2018, 22:37

Paar dagen geleden zoek ik wat op Facebook,zonder bewust echt iets te zoeken maar dan plots zit ik op de FB pagina van een oude klasgenoot. Beter gezegd,l een oud soort van vriendje uit die tijd. Ben er niet zo trots op..Maar er kwamen andere ontwikkelingen en al gauw was dit verleden tijd, toch altijd een beetje wrange smaak aan over gehouden aan dat contact.
Maar nu zag ik die foto en BAM, het doet iets bij me,in eerste instantie. Ik bemerk een enorme onrust, spanning in mijn maag, er komt iets terug! Ik weet niet goed wat mij overkomt.Vrij snel daarna schuif ik het wel weer van mij af.
Maar die nacht droom ik, ja hoor, ik had het kunnen weten, zit hij bij mij op de bank in de woonkamer en ik hoor mezelf nog heel rustig zeggen dat hij wel op de bank kan slapen, serieus. Maar blijkbaar probeert hij toch in mijn slaapkamer(mijn heiligdom, alleen voor mezelf) en bed te komen, zoiets.Dan wordt het beeld vaag.. ik weet het verder niet, hoe de droom verder gaat, er is dan niets meer, het beeld stopt daar. Niets dus ( pff, gelukkig maar, denk ik later nog, als ik wakker word)
Het verbaast me
Hoe stom kon ik zijn. Maar ook voel ik iets van gevaar, een schaduwstuk dat onbewust op de loer ligt? Er speelt iets, iets waar ik nog geen antwoord op heb. Het zit me niet helemaal lekker dus.
kijken doe je met je ogen, zien doe je met je hart
beertje

Re: Oud vriendje

Berichtdoor Sheherazade » za 13 jan 2018, 08:45

Vermoedelijk een traumatische ervaring die niet verwerkt is.
Kan (tientallen) jaren sluimeren, tot het door iets getriggerd wordt.

Het kan ook een seksuele betekenis dragen als indringer voor wie nog geen ervaring heeft of dat vreest.

Mannelijke eigenschappen komen vaak als indringer of bedreiging binnen.
Het zijn invloeden die je bij huis en haard vandaan drijven, maar die je nodig kan hebben om het leven aan te durven.

In dromen is alles tegelijk een deel van jezelf. Dus wat je afkeurt of verdrongen hebt zal meestal in een lagere gedaante terugkeren. Soms als beest.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Berichtdoor beertje » za 13 jan 2018, 15:21

Ik ben ook weleens, meerdere keren zelfs, wakker geworden met het gevoel dat er iemand naast me lag, in mijn bed, tegen mij aan , levensecht.Tussen slapen en waken in.
Zodra ik echt wakker ben, is het weg.
Ik schrik ik wel een beetje van want het is toch heel dichtbij, indringend ook!
Het gaat dan bijv. om een bekende uit mijn directe omgeving maar waar ik geen speciale relatie mee heb.
Vraag mij af hoe dat kan..
Hoe komen mensen zomaar je droom binnen? Want zo voelt het.Hoe werkt dat nou?
Zijn er misschien meer mensen die zoiets ervaren hebben?
Bestaat er een naam voor dit fenomeen?
Ik wil het nou weleens weten!
Thanks anyway.
beertje

Berichtdoor Sheherazade » za 13 jan 2018, 17:13

Iemand die tegen je aanligt, ben je vaak zelf, net voor je geest terugkeert.

Een enkele keer kan het wel een geliefde zijn, of soms een nare invloed die bij voorkeur de rug kiest, want dat is je meest onbewuste kant.

Het onbewuste is een open deur dus alle gedachten krijgen een vorm maar het is tegelijk een opening naar een geestelijke virtuele wereld. Virtueel omdat niets is wat het lijkt en alles aan verandering onderhevig is.
De werkelijkheid is dat ook maar het gaat veel trager.

Uittreding wordt gevolgd door intreding. (iets anders dan een intrede in een klooster :lol: )
Verplaatsing is een vorm van subjectief beleefde levitatie of verschuiven, draaien, wegglijden en vallen.
We hebben het niet voor niets over in slaap vallen.

Het is merkwaardig, maar het lijkt wel magnetisch. Dus wakker worden tegen het plafond en dan verwacht je omlaag te vallen, maar het is tegelijk een omhoog ervaren, alsof niet de geest maar het lichaam aangetrokken wordt. Zo heb ik het tenminste vele malen ondervonden.

Maar dat een geliefde tegen je aan kan lijken te liggen is zeker een mogelijkheid.
Ook dieren kunnen soms een heel duidelijk gewicht hebben als of ze werkelijk over de dekens lopen.
Heb ook wel meegemaakt dat iemand echt op bed leek te gaan zitten, je voelde dat het gewicht het bed belastte. Even later lag die dan naast je. Terwijl je wist dat dat niet meer zo was of kon.
Kan heel pijnlijk zijn als je alleen wakker wordt.
Sheherazade

Berichtdoor beertje » za 13 jan 2018, 17:47

mmm.. zo dus.
Het gebied tussen waken en slapen in, dat is apart, meestal ervaar je dat niet zo bewust, een enkele keer wel. Ik heb in dat schemergebied weleens een heuse kabouter gezien in mijn slaapkamer, het was ook gelijk weer weg, het beeld tenminste. Op dezelfde manier ervaarde ik die mannelijk persoon naast mij in bed, hij lag daar echt heerlijk half over mij heen te slapen en het was ook best aangenaam, ontspannen en vertrouwd. Maar ik schrok mij rot, het was iemand van de volkstuinen-complex dat naast het bos ligt en waar ik regelmatig kwam, dus wie weet is er daar ergens wel een connectie.. :bounce:
En vertel mij niet dat het niet waar kan zijn, ik heb het echt zo gezien en beleefd. No question about it
beertje

Berichtdoor Sheherazade » za 13 jan 2018, 18:08

Misschien hoop je op een romance? :oops:

Een kabouter is verwant met een archetype of ook elementaal.
Wellicht zelfs met de Cabeiren of Cabiren? (Homunkulus)

De 7 Kabiren zijn de 7 dwergen geworden bij Walt Disney's Sneeuwwwitje.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen