Door een raam springen

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Door een raam springen

Berichtdoor shangola » za 10 maart 2018, 10:37

Hoi allemaal,

ben ik weer een keertje met een droom waarvan ik graag zou willen weten wat het betekent.

Het ging zo.
Ik zat in een huis met nog wat mensen. Ik zag een aantal auto's voorbij het raam komen. Ik wist dat dit ongure types waren en ik wist dat ik weg moest vluchten. Dit deed ik samen met 2 anderen (vrienden).
Ik klom op kliko's en ging over muren heen. Steeds hoger. Ik klom ook over hele grote stenen blokken. Dit steeds omhoog klimmen leek wel opgebouwd als een pyramide. Uiteindelijk was ik heel hoog omhoog geklommen met die ongure types achter mij aan.
Toen was ik op het hoogst geklommen en schuilde ik ergens achter, want anders werd ik beschoten. M'n vrienden waren ook zo hoog als ik, maar wel veilig.
Ik zag toen een raam en wilde daar doorheen springen naar beneden toe, de ongure types wilde dit niet, want ze zouden op mij schieten.
Ik sprong toch door het raam (de ongure tyes raakte mij niet), dwars door het glas heen, en viel naar beneden en ik was ergens blij. Ik zag mezelf toen vallen....

Ben benieuwd wat jullie ervan denken.

grt Mark
Laat alles er maar zijn, want het is er al!
shangola

Re: Door een raam springen

Berichtdoor Sheherazade » za 10 maart 2018, 17:32

Het gaat hier om schaduwkanten die je probeert te ontlopen.
Dat heeft geen enkele zin want die weten exact wat je volgende stap zal zijn.
Het zijn de inferieur gewaande negatieve eigenschappen in jezelf.
Maar die vooroordelen kloppen maar gedeeltelijk.
Wie in contact komt met de schaduw wordt er door besmet.
Zo neem je snel de agressie over of wordt even boosaardig als zij, dat heet inflatie.
Het gaat er dan om een deel ervan te integreren in jezelf.
Zo kan agressie mist gedoseerd een stuk weerbaarheid opleveren of een bepaalde drift iets te ondernemen.
De schaduw zal je geen rust gunnen en is de activator in vele zaken.
Iemand die dus teveel aan navelstaren doet, of te passief is, of zich moreel verheven voelt, of te zedig probeert te zijn, of te weekhartig, of angstig, kan precies zulke compensaties dromen.
De schaduw bezit enorm veel energie en is veel waardevoller dan men kan vermoeden.
Maar het is tegelijk een morele opgave van de hoogst moeilijkheidsgraad, want je bent in principe identiek met je grootste vijand.
Boeddha zei al dat het een uitzonderlijk voorrecht was iemand te ontmoeten waaraan je een intense hekel had.
Dat is namelijk gegarandeerd de kapstok van je schaduwkanten.

Zonder bewustwording van de schaduw kan er geen spirituele groei bestaan.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor shangola » za 10 maart 2018, 18:19

Betekent het dat (in mijn geval) angst niet de ruimte krijgt, dit terug komt in dromen en dat dit een schaduwkant wordt van mezelf? Begrijp ik je goed?

Ik ben me bewust dat angst een zeer grote kracht in mijn leven is, maar de behoefte om dit zo te laten lijkt haast wel net zo groot (of zelfs groter) dan dat ik me er van wil bevrijden.
Hoewel het feit dat ik me het bewust wordt het tegendeel laat zien. Daar begint denk ik de bevrijding al...

Bedankt dat je je licht wilt laten schijnen op mn droom Sheherazade
Laat alles er maar zijn, want het is er al!
shangola

Berichtdoor Sheherazade » za 10 maart 2018, 18:44

Neen de angst is juist een belemmering.
De schaduwkanten zijn precies de weerbare eigenschappen in jezelf.
Die zou je heel goed kunnen gebruiken.
Weglopen heeft immers geen enkele zin. Angst neemt alleen maar toe als je wegloopt.
Er bestaat een leuk schetsje van iemand die in een lange donkere gang met de rug naar een kaars staat.
Hoe verder die persoon wegloopt (vlucht), hoe groter zijn schaduw zal worden.
Terwijl de kaars als licht nu juist een stukje bewustzijn voorstelt en hoe verder je wegloopt hoe zwakker het licht zal worden.

Angst kan wel een springplank worden.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen