Vragen over Reiki

Alles over Reiki.

Vragen over Reiki

Berichtdoor Lente » do 24 feb 2011, 07:30

Ik heb een paar vragen: wat voor effect heeft Reiki op iemand die medicatie gebruikt? Heeft dit invloed op de werking van medicatie? En kan ik iemand met hartritmestoornissen veilig Reiki geven?
Lente

Re: Vragen over Reiki

Berichtdoor yvonne » do 24 feb 2011, 12:03

Pfoe, dat zijn meteen lastige vragen! :D

Met medicijnen heb ik over het algemeen de ervaring dat Reiki de werking van de medicijnen versterkt en dat er veel minder medicijnen nodig zijn. Reiki is toch een 'intelligente energievorm' die doet wat nodig is. Let wel op: bij bijvoorbeeld een narcose moet je geen Reiki sturen omdat de narcose eerder uit het lichaam verdwijnt door de Reiki en dat is natuurlijk niet de bedoeling tijdens een operatie. Na de operatie werkt het wel prima om de narcose sneller uit het lichaam te krijgen.
Ik zou er dus voorzichtig mee omgaan en goed in de gaten houden wat de effecten zijn.

Een hartritmestoornis, daar ben ik om heel eerlijk te zijn niet zo in thuis. Ik weet wel dat je bij een hartaanval geen Reiki direct op het hart moet geven. Het hart krijgt dan een energieboost waar het op dat moment niet mee om kan gaan (maar waarschijnlijk is Reiki geven ook niet het eerste waar je aan denkt als iemand een hartaanval heeft...). Ik kan zo niet bedenken wat het probleem zou zijn bij Reiki geven bij een hartritmestoornis. Lijkt mij geen probleem.

Even een disclaimer: Ik heb geen medische opleiding en bij dit soort zaken is het natuurlijk van belang altijd advies en controle bij een reguliere arts te vragen.
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven.
yvonne

Berichtdoor Lente » vr 25 feb 2011, 07:29

Bedankt voor je antwoorden!
Lente

Berichtdoor yvonne » vr 25 feb 2011, 12:23

Graag gedaan, ik hoop dat je er iets aan hebt!

Mochten er nog anderen op het forum zijn met Reiki: aanvullingen of andere meningen zijn heel welkom!
yvonne

Berichtdoor mnq » vr 04 maart 2011, 08:35

Wat yvonne zegt kan ik beamen. Ik heb zelf jaren lang last gehad van copd. Sinds ik een behandeling heb gehad met reiki en daarmee ook mijn passie voor reiki heb ontdekt ben ik zo goed als genezen van mijn copd. Heb mijn medicatie niet of nauwelijks nog nodig.

Voor je volgende vraag, is ook dat ik alleen weet dat je bij mensen met een hart(ritme)stoornis geen directe reiki mag geven, ivm de energie boost. Ook mensen met een kasje ( kan zo even niet op het woord komen ) mogen geen directe reiki in het hart gedeelte ontvangen.

Lieve groet, Monique
..Be happy for this moment, this moment is your Life!!
mnq

Berichtdoor Lente » vr 04 maart 2011, 10:02

Bedankt voor je reactie Monique. Wat fijn dat je zulke goede resultaten hebt gekregen met Reiki!

De hartritmestoornissen betreffen mijn vader, ik heb hem nog niet gevraagd of hij Reiki wil, maar ik wilde het alvast weten. Ben natuurlijk zuinig op hem! bedoel je met kastje een pacemaker of zo'n kastje dat je 24 uur omkrijgt voor onderzoek om het hart te volgen?

Kun je zelf ook Reiki geven? Doe je dan mee met onze maandelijkse actie?
Lente

Berichtdoor yvonne » vr 04 maart 2011, 11:54

Hoi Monique,

Goed om te horen wat reiki voor jou heeft betekend. COPD lijkt me niet gemakkelijk om mee te leven, wat fijn dat reiki je hiermee heeft kunnen helpen en dat je nu zelf verslingerd bent geraakt aan reiki! Zo begint het vaak ^^

Idd, doe je mee aan de Reiki van de Maand actie? Alle extra hulp is heel welkom!

Ik vind trouwens je onderschrift heel raak, kreeg er even kippenvel van! :D

Groetjes,
Yvonne
yvonne

Berichtdoor Astrid » zo 13 maart 2011, 13:02

Hallo Lente,

Ik wil hier wel even op reageren, bij mensen met hartklachten zeker nooit de hartstreek behandelen.
Voor mensen met diabetes moet je ook erg oppassen zodat hun suiker huishouding niet ontregeld wordt.
Hetzelfde geldt voor mensen die geopereerd worden. Nooit tijdens hun operatie, je zou de narcose kunnen verstoren.
Voor wat betreft medicijnen. Samen met reiki lijkt het beter en sneller te werken.
Het wordt ook gebruikt om bij mensen met een chemokuur de ernstige bijwerkingen te laten verminderen.
Ik behandel mijzelf elke dag en daardoor heb ik mijn astma vrij aardig onder controle, in tegenstelling tot vroeger dan had ik minstens 1 antibiotica kuur per jaar nodig.
Astrid

Berichtdoor Lente » ma 14 maart 2011, 08:06

Bedankt voor je reactie Astrid! Ik neem het mee.
Lente

Keer terug naar Reiki